تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان ممکن است؟ با توجه به محبوبیت بورسیه استانی ایتالیا، مباحثی درخصوص مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بدون مدرک زبان مطرح شده است. در این مطلب در تلاشیم تا صحت این مباحث را از دید وکیل مهاجرت بررسی کنیم. تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان تحت شرایطی ممکن است. این شرایط می تواند بسته به دانشگاه، رشته و رزومه شما متفاوت باشد. به طور کلی دانشگاه های این کشور ساز و کارهای مختلف و متغیری برای این امر در نظر گرفته اند در نتیجه برای پاسخ به سوال اینکه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان شدنی است یا خیر بررسی موارد بسیاری الزامی است.

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان؛ شایعه یا واقعیت؟

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان در برخی دانشگاه ها و رشته ها امکانپذیر است. با قطعیت نمی توان گفت که تمام دانشگاه های ایتالیا بدون مدرک زبان به شما پذیرش دهند اما مطابق رویه برخی دانشگاه ها و اهمیت به جذب دانشجویان ممتاز این امکان برای شما وجود دارد که  پذیرش کاندیشنال یا مشروط بگیرید و مدرک زبان را در بازه زمانی مشخص شده توسط دانشگاه ارائه دهید. به علاوه ممکن است بخواهید در این کشور به زبان ایتالیایی تحصیل کنید تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان چه ایتالیایی چه انگلیسی شرایط کاملا مشابهی دارد. درصورتی که سابقا تحصیل خود را در ایتالیا یا کشورهای انگلیسی زبان گذرانده باشید نیز نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان شرایطی دارد. مشاوره با وکیل مهاجرت به ایتالیا شفاف تر از هر مسیر دیگری شما را برای این امر راهنمایی می کند. شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان بسته به دانشگاه متفاوت است. در بیشتر دانشگاه های برتر این کشور همچون دانشگاه بولونیا، ملان و…اخذ پذیرش بدون مدرک زبان امکانپذیر نیست و در شرایط پذیرش نمره زبان مورد قبول و همچنین آزمون زبان معتبر نام برده شده است. اما ممکن است بتوانید از طریق مکاتبه با دانشگاه و همچنین ارسال رزومه قوی دانشگاه را متقاعد کنید. البته تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا به صورت کاندیشنال یا مشروط بوده و دانشگاه به شما فرصت می دهد تا در بازه مشخصی مدرک زبان معتبر با نمره مورد قبول را ارائه دهید در غیر اینصورت پذیرش شما کنسل خواهد شد. درصورتیکه به دنبال تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان هستید باید بدانید که دانشگاه برای شما مصاحبه یا حتی آزمونی در نظر می گیرد تا تسلط شما به زبان انگلیسی را بسنجد.

بیشتر بدانید:  اخذ ویزای ایتالیا ۲۰۲۳

شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان
شرایط تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

وکیل مهاجرت به ایتالیا در این خصوص اینگونه بیان می دارد: (سفارت هر کشوری برای صدور ویزای تحصیلی سالیانه در زمان مقرری چک لیستی ارائه می دهد که مدارک و شرایط لازم برای صدور ویزا در آن ذکر شده است. سفارت بدون ارائه مدرک زبان تحت هیچ شرایطی ویزا صادر نمی کند. در نتیجه تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان مختص به بخش اخذ پذیرش است و برای درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا باید مدرک زبان ارائه دهید.)

کدام دانشگاه های ایتالیا بدون مدک زبان پذیرش می دهند؟

بعد از بررسی شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا ممکن است این سوال بوجود می آید که کدامیک از دانشگاه های ایتالیا بدون مدرک زبان پذیرش می دهند؟ سیستم آموزشی ایتالیا علی الخصوص دانشگاه های این کشور در تلاشند تا با آماده سازی بستری برای آموزش و جذب نیروی انسانی متخصص برنامه ریزی کنند. یکی از سیاست های آموزشی دانشگاه های این کشور این است که برای پذیرش و ثبت نام متقاضیان سختگیری های بی مورد را کنار بگذارند. بدیهی است که ممکن است برخی از دانشجویان به دلیل فشردگی امور، نتوانند در ددلاین مشخص مدرک زبان ارائه دهند. دانشگاه های این کشور هر ساله سیاست های مشخصی را برای پذیرش دانشجو و متقاضی در نظر می گیرند. شما می توانید از طریق مکاتبه با دانشگاه متوجه شوید که که کدامیک از آن ها را می توانید برای تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان انتخاب کنید. دانشگاه های بولونیا، میلان، پاویا، پادوا و سپینزا و… سابقه موافقت با پذیرش مشروط را دارند.

بورسیه استانی ایتالیا را بشناسیم!

بورسیه استانی ایتالیا برنامه ایست برای برقراری عدالت آموزشی و جذب دانشجویان مستعد که توسط دولت ایتالیا در حال ارائه است. مطابق این بورسیه، شما با ارائه صرفا مدارک مالی اعم از فیش حقوقی و اسناد ملک و یا حتی اجاره نامه می توانید از مبلغی نزدیک به ۷ هزار یورو سالیانه و معافیت از پرداخت شهریه استفاده نمایید.

تحصیل رایگان در ایتالیا بدون مدرک زبان

تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان رایگان است؟ بدون مدرک زبان می توان از بورسیه استانی ایتالیا استفاده کرد؟ دلیل محبوبیت کشور ایتالیا علاوه بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی این کشور، اعطا بورسیه استانی است. سوال اینجاست که اگر مدرک زبان نداشته باشیم می توانیم برای بورسیه استانی اقدام کنیم؟ یکی از مزیت های بورسیه استانی ایتالیا این است که توجهی به سوابق تحصیلی متقاضی ندارد و تنها از طریق مدارک مالی و توانایی مالی سرپرست شما پرداخت می شود. سایر بورسیه های ایتالیا مثل بورسیه هایی که توسط دانشگاه های این کشور اعطا می شوند نیاز به سوابق تحصیلی اعم از مدرک زبان دارند.

بیشتر بدانید:  تحصیل پزشکی در ایتالیا ۲۰۲۳

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان
اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مدرک زبان

مشاوره با وکیل برای مهاجرت به ایتالیا

مشاوره با وکیل مهاجرت اساسی ترین بخش برای مهاجرت به ایتالیا است. ابهامات و سوالات شما به تخصصی ترین صورت ممکن توسط وکیل پاسخ داده می شود. از این طریق شما می توانید بدون نگرانی و استرس و مطابق برنامه ریزی های دقیق، امور خود را پیش ببرید. وکیل مهاجرت به ایتالیا می تواند شما را در زمینه تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان نیز راهنمایی کند. شما می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی، بورسیه استانی و حتی تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان با مشاورین گروه وکلای لاهه در تماس باشید.

سوالات متداول

عملا تحصیل در ایتالیا بدون مدرک زبان ممکن نبوده و شما تنها می توانید ارائه مدرک زبان را با موافقت دانشگاه کمی به تعویق بیاندازید در نتیجه این امر تاثیری در هزینه تحصیل ندارد.

خیر سفارت تنها درصورت ارائه مدرک زبان به عنوان یکی از اساسی ترین مدارک برای شما ویزای دانشجویی صادر می کند.

بله بورسیه استانی ایتالیا هیچ ارتباطی با مدرک زبان نخواهد داشت.

بله شما می توانید از طریق مکاتبه با دانشگاه بولونیا شرایط اخذ پذیرش بدون مدرک زبان را متوجه شوید.

شرایط این امر در تمام مقاطع تحصیلی نسبتا یکسان است در نتیجه در صورت موافقت دانشگاه می توانید در مقطع ارشد نیز بدون مدرک زبان پذیرش مشروط بگیرید.

به این مطلب از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۱ میانگین امتیاز: ۵]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
ویزای استارتاپ چیست؟
نوشتهٔ بعدی
ویزای O آمریکا چه شرایطی دارد؟

دیگر مطالب این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره رایگان در واتساپ
Call Now Button