راهنمای کامل دریافت اقامت دائم اسپانیا

اقامت دائم اسپانیا

اقامت دائم اسپانیا به اشخاصی تعلق می‌گیرد که اقامت موقت حداقل ۵ سال در این کشور را تجربه کرده و شرایط لازم را فراهم آورده‌اند. اخذ اقامت دائم اسپانیا، مزایایی چون امکان دریافت حق شهروندی، سفر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا (بدون ویزا)، استفاده از خدمات درمانی مناسب و… را به همراه دارد.

روش‌های اخذ اقامت دائم اسپانیا

اخذ اقامت دائم اسپانیا به طرق مختلفی امکان‌پذیر است؛ افرادی که رویای زندگی در این کشور تاریخی و خوش آب و هوا را دارند، می‌توانند از طریق کار، پناهندگی، ازدواج، سرمایه‌گذاری و…، اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنند. برای آشنایی بیشتر با این روش‌ها در ادامه مقاله همراه ما باشید.

اخذ اقامت دائم اسپانیا با کار

افرادی که خواهان اخذ اقامت دائم اسپانیا هستند، می‌توانند از طریق دریافت ویزای کاری اسپانیا و احراز شرایط لازم این امر را به انجام برسانند. توجه داشته باشید که متقاضی مهاجرت کاری به اسپانیا، باید از سوی کارفرمای مقیم دائم یا شهروند این کشور، جاب آفر دریافت کند. این در حالی است که کارفرمایان برای جذب نیروی غیر اروپایی، باید در ابتدا آگهی شغلی خود را در دسترس کارجویان اسپانیایی و در ادامه اتحادیه اروپا قرار دهند و در صورت عدم وجود نیروی مناسب، به ارسال جاب آفر برای متقاضیان غیراروپایی بپردازند.

افراد پس از اخذ جاب آفر و دریافت ویزای کاری اسپانیا می‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند و با گذشت حدود ۵ سال، در صورت داشتن شرایط، مجوز اقامت دائم اسپانیا را دریافت نمایند.

اخذ اقامت دائم اسپانیا با تحصیل

امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا با دریافت ویزای تحصیلی این کشور وجود ندارد اما متقاضیان می‌توانند با مهاجرت تحصیلی به اسپانیا و تغییر ویزای خود پس از فارغ‌التحصیلی، این امر را به انجام برسانند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی، پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های اسپانیا و اشتغال به کار توانسته‌اند اقامت موقت دریافت کرده و با پرداخت مالیات و فراهم آوردن شرایط لازم، اقامت دائم اسپانیا را از آن خود کنند.

اخذ اقامت دائم اسپانیا با سرمایه‌گذاری

اخذ اقامت دائم اسپانیا با سرمایه‌گذاری به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. در ادامه، این روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • خرید ملک در اسپانیا: افراد با خرید ملک به ارزش ۱۰۰ الی ۵۰۰ هزار یورو می‌توانند اقامت موقت این کشور را دریافت نموده و با تمدید آن، در صورت احراز شرایط لازم، اقامت دائم اسپانیا را به دست آورند.
  • اخذ گلدن ویزای اسپانیا: یکی از بهترین روش‌های اخذ اقامت دائم اسپانیا، دریافت گلدن ویزای اسپانیا است. افرادی که امکان سرمایه‌گذاری تا مبلغ ۵۰۰ هزار یورو را دارند، می‌توانند ویزای مذکور را دریافت نموده و پس از چندسال، اقامت دائم اسپانیا، همراه با اجازه کار را به دست آورند.
  • ثبت شرکت در اسپانیا: ثبت شرکت یا ایجاد کسب و کاری که سوددهی داشته و منفعت عمومی به همراه داشته باشد، یکی دیگر از روش‌های اخذ اقامت دائم اسپانیا به شمار می‌رود. انجام این امر با صرف هزینه حداقل ۶۰ هزار یورو امکان‌پذیر است.
  • تمکن مالی: یکی از روش‌های پرطرفدار دریافت اقامت دائم اسپانیا، روش خودحمایتی یا تمکن مالی است که طی آن، متقاضی باید ثابت کند که درآمد ۲۵۰۰ یورو در ماه را دارد؛ بدیهی است که برای همراهی همسر و فرزندان از این طریق، بر مبلغ مذکور اضافه می‌گردد.
  • خرید اوراق قرضه دولتی: با سرمایه‌گذاری ۲ میلیون یورویی از طریق خرید اوراق قرضه دولتی می‌توانید اقامت دائم اسپانیا را دریافت نمایید.
بیشتر بدانید:  ویزای اسپانیا تضمینی و فوری

شرایط اقامت دائم اسپانیا
شرایط اقامت دائم اسپانیا

اخذ اقامت دائم اسپانیا با ازدواج

ازدواج با شهروند یا مقیم دائم اسپانیا می‌تواند اقامت دائم اسپانیا را به همراه داشته باشد. در این روش، متقاضی باید از سوی همسر خود تحت حمایت مالی قرار بگیرد و پس از حدود پنج سال زندگی مشترک، برای دریافت مجوز اقامت دائم درخواست دهد.

اخذ اقامت دائم اسپانیا با پناهندگی

یکی از روش‌های دیگر اخذ اقامت دائم اسپانیا، درخواست پناهندگی است. افرادی که به دلایل سیاسی، قومی، نژادی، مذهبی و…، از سوی افرادی در کشور خود مورد تهدید هستند، می‌توانند از این راه، وارد خاک اسپانیا شده و پس از چندسال، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. بدیهی است که در صورت حل مشکل پیش از صدور مجوز اقامت، فرد باید به کشور خود بازگردد.

اخذ اقامت دائم اسپانیا از طریق خانواده

اخذ اقامت دائم اسپانیا برای افرادی که یکی از اعضای خانواده‌شان، مقیم این کشور است، وجود دارد. همسر، والدین و فرزند اسپانسر می‌توانند برای مهاجرت و اخذ اقامت اسپانیا درخواست دهند. توجه داشته باشید که تنها در صورتی امکان الحاق خانواده وجود دارد که فرد اسپانسر، اقامت اولیه خود را تمدید کرده باشد.

اقامت دائم اسپانیا برای افراد موفق

افراد موفق در حوزه‌های هنری، ورزشی و… می‌توانند با مهاجرت به این کشور، درخواست اخذ اقامت دائم اسپانیا را داشته باشند. افراد برای این منظور باید دارای رزومه قوی یا شهرت جهانی باشند؛ شایان ذکر است، معمولا ایرانیان نمی‌توانند از طریق این روش، اقامت دائم اسپانیا را داشته باشند.

شرایط و مدارم لازم برای اخذ اقامت دائم اسپانیا

با توجه به این‌که روش‌های مختلفی برای دریافت اقامت دائم اسپانیا وجود دارد، شرایط و مدارک متفاوتی نیز باید برای مهاجرت فراهم گردد، به همین خاطر، امکان ذکر تمامی مدارک و شرایط لازم وجود ندارد اما مواردی که به هرطریق، باید آن‌ها را دارا باشید، در ادامه ذکر شده است.

  • تمکن مالی
  • ۱۸۳ روز اقامت در اسپانیا در هر سال
  • پرداخت مالیات
  • گذرنامه معتبر
  • اثبات وجود محل اقامت
  • ویزای مرتبط با شرایط و هدف
  • اسناد نشان‌دهنده هدف از مهاجرت
  • چند قطعه عکس با استانداردهای لازم
  • مدارک هویتی
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری (در صورت نیاز)
  • مدرک زبان
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • بیمه درمانی
  • ترجمه مدارک

مراحل اخذ اقامت دائم اسپانیا

افراد برای مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت دائم این کشور باید از مراحل انجام این فرآیند آگاه باشند تا مثل بسیاری از اشخاص، با ریجکت شدن ویزا مواجه نشوند. بهتر است پیش از ثبت درخواست خود، با وکیل مهاجرت به اسپانیا در ارتباط باشید. در هر حال، راهنمای مرحله به مرحله اخذ اقامت دائم اسپانیا را در ادامه ارائه داده‌ایم.

  1. روش مهاجرت را با توجه به شرایط و اهداف خود انتخاب نمایید.
  2. مدارک مورد نیاز را آماده کرده و درخواست ویزای مربوطه را ثبت کنید.
  3. رزرو وقت سفارت اسپانیا را به انجام برسانید.
  4. در مصاحبه شرکت کرده و در صورت اخذ ویزا، به اسپانیا مهاجرت کنید.

بررسی مزایا و معایب اقامت اسپانیا

طبیعتا تصمیم دریافت اقامت دائم اسپانیا برای شما نویدبخش رسیدن به اهداف و اتفاقات بهتر است اما مهاجرت به اسپانیا تنها مزیت نبوده و معایبی را نیز به دنبال دارد؛ در ادامه به بررسی مزایا و معایب اخذ اقامت دائم اسپانیا می‌پردازیم.

مزایا معایب
امکان استفاده از خدمات درمانی مناسب و بیمه ساعات کاری طولانی در اسپانیا
امکان افتتاح حساب در بانک‌های بین‌المللی بازار کار نامناسب
هزینه مناسب زندگی دشواری انجام کارهای اداری
بهره‌مندی از وام‌های بانکی اسپانیا دشواری یادگیری زبان اسپانیایی

هزینه اخذ اقامت دائم اسپانیا

دریافت اقامت دائم اسپانیا هزینه‌هایی را به همراه دارد که در روش‌های مختلف، متفاوت است. هزینه‌های کلی و تعیین شده توسط دولت را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

عنوان هزینه تقریبی
مجوز اقامت موقت اولیه ۱۰ یورو
تمدید مجوز اقامت اولیه ۱۵ الی ۲۰ یورو
اقامت اعضای خانواده (مستقل) ۱۵ الی ۲۰ یورو
مجوز اقامت دائم اسپانیا ۲۰ الی ۲۵ یورو
مجوز اقامت طولانی مدت اتحادیه اروپا ۲۰ الی ۲۵ یورو
تمدید اقامت کوتاه‌مدت ۱۵ الی ۳۵ یورو

قوانین اخذ اقامت دائم و تابعیت اسپانیا

همانطور که گفتیم، اخذ اقامت دائم اسپانیا در صورتی ممکن است که شما اقامت ۵ ساله در این کشور را تجربه کرده باشید. بسیاری از افراد، خواهان اخذ تابعیت این کشور نیز هستند؛ برای این منظور باید ۵ سال از دریافت مجوز اقامت دائم گذشته باشد. توجه داشته باشید که گاها استثنائاتی نیز در نظر گرفته می‌شود (مثلا در شرایط پناهندگی یا تولد).

برای دریافت اقامت دائم اسپانیا، در طول اقامت موقت خود نباید مرتکب جرم شوید. شرایط مالی پایدار شما و تسلط کافی به زبان اسپانیایی نیز بسیار مورد توجه است، یعنی برای اخذ اقامت دائم اسپانیا باید مدرک زبان داشته باشید.

بیشتر بدانید:  اعتراض به ریجکتی ویزای اسپانیا و رفع آن

وکیل برای اخذ اقامت دائم اسپانیا
وکیل برای اخذ اقامت دائم اسپانیا

وکیل اخذ اقامت دائم اسپانیا

اخذ اقامت دائم اسپانیا در شرایطی امکان‌پذیر است که متقاضی، دارای تمکن مالی کافی بوده و به ضوابط ارائه شده در این مقاله توجه داشته باشد. بسیاری از افراد، موفق به دریافت اقامت دائم اسپانیا نمی‌شوند و این در حالی است که اگر با وکیل مهاجرت به اسپانیا مشورت می‌کردند، اشتباهات کوچکشان قابل جبران بود. بنابراین توصیه می‌شود که برای انجام این فرآیند از وکلای باتجربه کمک بگیرید.

ما در مجموعه لاهه، افتخار همکاری با وکلایی را داریم که تمرکزشان بر امور مهاجرتی چون اخذ انواع ویزای اسپانیا، رفع ریجکتی، دریافت اقامت دائم برای متقاضیان و… است؛ برای ارتباط با آنان می‌توانید با گروه لاهه تماس بگیرید.

سوالات متداول

روش‌های مختلفی چون مهاجرت کاری، ازدواج با مقیم دائم یا شهروند اسپانیا، سرمایه‌گذاری و… برای دریافت اقامت دائم این کشور وجود دارد که در این مقاله راجع به آن‌ها صحبت کرده‌ایم.

بله، معمولا پس از گذشت چندسال از دریافت اقامت دائم، این امکان نیز فراهم می‌گردد.

این روش تنها برای افرادی کاربرد دارد که به دلایل سیاسی، نژادی و…، در کشور خود در خطر هستند؛ با اثبات این موضوع، اسپانیا به افراد پناهندگی می‌دهد.

بله، یکی از شرایط مهم اخذ اقامت دائم این کشور، ارائه مدرک زبان اسپانیایی و تسلط کافی به آن است.

خیر، معمولا پس از ۵ سال سکونت، امکان اخذ اقامت دائم این کشور برای متقاضیان فراهم می‌شود.

به این مطلب از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۲ میانگین امتیاز: ۵]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج
نوشتهٔ بعدی
ویزای توریستی آلمان

دیگر مطالب این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره رایگان در واتساپ
Call Now Button