درباره دانشگاه بولونیا ایتالیا بیشتر بدانید

دانشگاه بولونیا ایتالیا

دانشگاه بولونیا برترین دانشگاه کشور ایتالیا از نظر رتبه بندی های معتبر است که سالانه دانشجویان بومی و بین المللی بسیاری را می پذیرد. دانشگاه بولونیا یکی از مراکز تحصیلات عالی است که ایرانیان در سال های اخیر بیشتر سهمیه های پذیرش غیر اروپایی آن را تشکیل می دهند. در نگاه اول معماری حیرت انگیز این دانشگاه چشم ها را به خود خیره می کند. برای شناخت این دانشگاه تا انتهای این مطلب وکیل مهاجرت تحصیلی را همراهی کنید.

دانشگاه بولونیا، قدیمی ترین مرکز آموزش عالی جهان

دانشگاه بولونیا Alma Mater Studiorum Sniversita di Bologna یا UNIBO کی از دانشگاه های دولتی ایتالیا است که در سال ۱۰۸۸ میلادی تاسیس شد. این دانشگاه ۱۱ دانشکده داشته و نزدیک به ۹۰ هزار دانشجو در آن تحصیل می کنند. دانشگاه بولونیا در اولین قدم کار خود را به عنوان یک دانشکده حقوق شروع کرد و پس از مدتی فعالیت خود را گسترش داد و در دیگر رشته ها نیز مقدمات تحصیل دانشجویان را فراهم آورد. در همان سال های ابتدایی دانشگاه بولونیا به یکی از شرکت کنندگان مهم مجامع شهری برای تصمیم گیری های اصلی شهر تبدیل شد و همین امر موجب شد تا بتواند جایگاه خود را ارتقا دهد. پس از گذشت مدتی نظر دانشجویان خارجی نیز به این دانشگاه جلب شد و با تحصیل در این دانشگاه منبع درآمدی را فراهم کردند. مطابق نظام های رتبه بندی QS ،TIMES و ARWU این دانشگاه به صورت میانگین در جایگاه های ۱۸۰ تا ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. دانشگاه بولونیا یکی از دانشگاه هایی است که علاوه بر کیفیت علمی بالا در فعالیت های فرهنگی ورزشی نیز پیشتاز است. در دانشگاه بولونیا دانشجویانی با ملیت های گوناگون تحصیل می کنند و این دانشگاه همواره در تلاش بوده تا میان این ملیت ها و فرهنگ های گوناگون همبستگی بوجود آورد و با فعالیت های فرهنگی در تلاش است تا وحدت نسبی میان دانشجویان بوجود آورد.

شرایط تحصیل در دانشگاه بولونیا ایتالیا
شرایط تحصیل در دانشگاه بولونیا ایتالیا

دانشکده های دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا علاوه بر دانشکده ۳۳ دپارتمان تحصیلی نیز دارد. دانشکده های دانشگاه بولونیا عبارتند از:

  1. دانشکده کشاورزی و دامپزشکی
  2. دانشکده اقتصاد و مدیریت
  3. دانشکده حقوق
  4. دانشکده ادبیات و زبان های خارجی
  5. دانشکده روانشناسی
  6. دانشکده علوم پزشکی و جراحی
  7. دانشکده هنر
  8. دانشکده علوم
  9. داشکده علوم سیاسی
  10. دانشکده مهندسی
  11. دانشکده داروسازی و بیو تکنولوژی

دپارتمان های این دانشگاه عبارتند از:

  1. دپارتمان علوم: در این دپارتمان رشته هایی مثل شیمی، داروسازی، فیزیک و نجوم، زیست شناسی، ریاضیات و.. کنترل و ارائه می شوند. شما اگر بخواهید در یکی از رشته های این دپارتمان تحصیل کنید باید با اساتید این دپارتمان ها ارتباط بگیرید.
  2. دپارتمان فناوری: این دپارتمان یکی از مهمترین و فعال ترین دپارتمان های دانشگاه بولونیا است که رشته های مهندسی و معماری را ارائه می دهد.
  3. دپارتمان پزشکی: دپارتمان پزشکی دپارتمانی است که برای تحصیل در رشته های آن شرکت در آزمون آیمت الزامی است.
  4. دپارتمان علوم انسانی: رشته های مرتبط با علوم انسانی مثل علوم اجتماعی، هنر، ادبیات و … در این دپارتمان ارائه می شوند.
  5. دپارتمان علوم اجتماعی: این دپارتمان بیشتر رشته های علوم انسانی ایران مثل اقتصاد، مدیریت، جامعه شناسی، علوم سیاسی و … تدریس می شود.

وجود این دپارتمان ها و دانشکده ها باعث شده اند تا این دانشگاه بتواند رشته های متنوعی را ارائه دهد و دانشجویان زیادی را جذب کند. شما می توانید در تمام رشته ها گرایش های گوناگونی را در این دانشگاه تحصیل کنید.

بیشتر بدانید:  بورسیه استانی ایتالیا ۲۰۲۲

شهریه دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا همچون دیگر دانشگاه های دولتی ایتالیا شهریه زیادی ندارد و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی ممکن است سالانه از ۱۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یورو شهریه تعیین کند اما نکته حائز اهمیت این است که این دانشگاه نیز در لیست دانشگاه هایی که بورسیه استانی به آن ها تعلق می گیرد قرار داشته و شما می توانید با ارائه مدارک مالی و درصورت واجد شرایط بودن از این بورسیه استفاده کنید. بورسیه استانی تقریبا تمام شهریه دانشگاه شما را پوشش می دهد.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش

  1. مدارک آخرین مقطع تحصیلی
  2. ریز نمرات مقاطع قبلی
  3. جزئیات واحدهای پاس شده
  4. مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  5. توصیه نامه و انگیزه نامه
بیشتر بدانید:  وکیل مهاجرت به ایتالیا

تحصیل در دانشگاه بولونیا
تحصیل در دانشگاه بولونیا

خدمات ما

شما برای پذیرش در دانشگاه بولونیا باید مدارک را به طور کامل آماده کرده و فرم پذیرش این دانشگاه را تکمیل کنید. این مراحل به نظر ساده می آیند اما در عمل انجام دادن این مراحل بدون کمک فرد متخصص مهاجرت سخت به نظر می رسد. وکلا مهاجرتی لاهه در تلاشند تا بهترین شرایط را برای مهاجرت  تحصیلی به ایتالیا و پذیرش در دانشگاه بولونیا بوجود آورند. گروه وکلا لاهه متشکل از برترین مشاورین و وکلا مهاجرتی آینده شما را تضمین خواهند کرد.

سوالات متداول

دانشگاه بولونیا برای تحصیل رشته حقوق سطح B2 زبان انگلیسی را از شما می خواهد.

بله دانشگاه بولونیا دپارتمان علوم پزشکی داشته و همچنین رشته های پزشکی را ارائه می دهد.

برای برخی از رشته ها مثل حقوق و یا روانشناسی و … این دانشگاه آزمون ورودی برگزار می کند.

دانشگاه بولونیا برای برخی از رشته ها و برخی دانشجویان که نمرات لازم را در زمان پذیرش به دست نیاوردند مصاحبه غیر حضوری یا مجازی ترتیب می دهد.

بله این دانشگاه دولتی بوده و دانشجویانش در صورت واجد شرایط بودن می توانند از بورسیه استانی استفاده کنند.

به این مطلب از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۳ میانگین امتیاز: ۵]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
شرایط خرید ملک در انگلستان
نوشتهٔ بعدی
ویزای الحاق به خانواده آلمان

دیگر مطالب این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره با لاهه در واتساپ
Call Now Button