کاریابی در اسپانیا چگونه است؟

کاریابی در اسپانیا

کاریابی در اسپانیا یکی از مقدمات مهاجرت کاری به این کشور است. مهاجرت کاری به اسپانیا پس از ۱۰ سال امکان اخذ اقامت دائم این‌ کشور را برایتان بوجود می آورد. یکی از راه های مهاجرت کاری به اسپانیا پیدا کردن کار در این کشور و انعقاد قرارداد کاری است که اصطلاحا به آن مهاجرت از طریق جاب آفر یا پیشنهاد کاری می گویند. برای کاریابی در اسپانیا همچون کشور خودمان می توانید به وبسایت های کاریابی مراجعه کنید. در ادامه به معرفی روش های کاریابی می پردازیم.

کاریابی در اسپانیا چه روش هایی دارد؟

کاریابی در اسپانیا از چند روش صورت می گیرد که مهمترین آن عضویت در سایت های کاریابی این کشور است که در اینصورت با ساختن رزومه می توانید روزانه از آگهی های استخدام جدید که با رزومه شما منطبق باشند مطلع شوید و برای آن رزومه بفرستید. در طی سالهای اخیر با کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در این کشور متقاضیان مهاجرت کاری افزایش داشته در نتیجه اقتصاد اسپانیا نیز رشد بی سابقه ای را تجربه کرده است درست است که نرخ بیکاری همچنان در این کشور زیاد است اما می توان به روند کاهشی آن امیدوار بود.

سایت های کاریابی در اسپانیا

۱) سایت tarabajos: این سایت یکی از بهترین منابع کاریابی در اسپانیا است که طی چند سال اخیر به عنوان یکی از برترین وبسایت های کاریابی انتخاب شده است. مهمترین نکته مثبت این وبسایت امکان مشاهده مطالب به ۳ زبان انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی است.

۲) سایت technoempleo: این وبسایت همانطور که از نامش پیداست بیشتر برای مشاغل مرتبط با فناوری و ارتباطات و الکترونیک کاربرد دارد که به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده است.

۳) سایت infojobs: مطالب منتشر شده در این وبسایت به زبان اسپانیایی است به همین خاطر کار با آن برای برخی افراد سخت است. وبسایت infojobs نیز مختص مشاغل مرتبط با فناوری و ارتباطات است.

۴) سایت infoempleo: مطالب این وبسایت نیز همچون infojobs زبان اسپانیایی است و به عنوان یکی از پربازدیدترین منابع کاریابی در اسپانیا شناخته می شود.

۵) وبسایت ticjob: سایت ticjob به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی و تنها درمورد مشاغل مرتبط به فناوری فعالیت می کند.

۶) وبسایت hosco: وبسایت هسکو یکی از سایت های بسیار‌ کاربردی برای کاریابی در اسپانیا است که علاوه بر زبان اسپانیایی ‌و انگلیسی به زبان ایتالیایی نیز فعالیت می کند و محور فعالیت آن موقعیت های شغلی رشته گردشگری است.

۷) وبسایت student job: یکی از وبسایت هایی که نه تنها در اسپانیا بلکه در کشورهایی همچون فرانسه و سوئد نیز فعالیت می کند منبع student job است که در زمینه کاریابی، کارآموزی و برنامه های علمی و تحصیلی فعالیت دارد.

بیشتر بدانید:  اعتراض به ریجکتی ویزای اسپانیا و رفع آن

شرایط کار و کاریابی در اسپانیا
شرایط کار و کاریابی در اسپانیا

سایر روش های کاریابی در اسپانیا

علاوه بر وبسایت های کاریابی در اسپانیا که پیش تر معرفی کردیم شما می توانید با دنبال کردن صفحات اجتماعی شرکت ها و موسسات اسپانیایی و یا عضویت در لینکدین نیز با موقعیت های شغلی آشنا شوید در نتیجه صرفا به سایت ها بسنده نکنید و در تمام صفحات اجتماعی نیز برای کاریابی در اسپانیا اقدام کنید.

مراحل کاریابی در اسپانیا

اولین قدم برای کاریابی در اسپانیا نوشتن رزومه خوب و کامل است. در رزومه شما باید تمام سوابق تحصیلی، کاری، حرفه ای، کارآموزی خود را ذکر کنید. نوشتن مهارت ها همچون مهارت کار با کامپیوتر یا تسلط بر زبانی غیر از اسپانیایی نقطه قوت رزومه شما است. بهتر است رزومه شما عکس دار باشد زیرا به دلیل مسافت طولانی امکان مصاحبه حضوری وجود ندارد. پس از ساختن رزومه در سایت های کاریابی عضو شوید تا موقعیت های شغلی منطبق با رزومه تان برای شما نمایش داده شود. در این سایت ها شما می توانید به سادگی رزومه خود را ارسال کنید و از جزئیات کار مطلع شوید. در نهایت پس از پیدا کردن کار و انعقاد قرارداد کاری با کارفرما می توانید با مشورت وکیل مهاجرت به اسپانیا برای ویزای کاری اسپانیا اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای کاریابی

در این مرحله وکیل مهاجرت به اسپانیا به صورت دقیق مدارک مورد نیاز برای کاریابی و انعقاد قرارداد کاری در این کشور را برایتان لیست می کند.

  • مدارک شناسایی اعم از پاسپورت و شناسنامه
  • رزومه دقیق با ذکر سوابق کاری، تحصیلی، مهارت ها و ویژگی ها
  • در صورت لزوم ارائه توصیه نامه یا معرفی نامه از مشاغل قبلی
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • مدرک زبان ترجیحا اسپانیایی

انواع ویزای کاری اسپانیا

مهاجرت کاری به اسپانیا از ۲ طریق ممکن است که یکی از آن ها مهاجرت از طریق جاب آفر و دیگری از طریق جاب سیکر است. ویزای جاب آفر به افرادی داده می شود که بتوانند با کارفرمایی در این کشور قرارداد ببندند در این حالت برای جستجوی کار به شما ویزایی داده نمی شود بلکه تنها زمانی که بتوانید قراردادتان با کارفرما را ارائه دهید ویزایتان صادر می شود اما جاب سیکر ویزایی است که برای مدت معینی به فرد اعطا می شود تا برای پیدا کردن کار به این کشور سفر کند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری اسپانیا

  • مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و پاسپورت معتبر
  • قرارداد کاری با کارفرما
  • تکمیل فرم درخواست ویزا و فیش پرداخت هزینه
  • تمکن‌ مالی به میزان توانایی برای گذراندن نیازهای اولیه در بدو    ورود به اسپانیا
  • رزرو بلیط و هتل
  • عدم سوپیشینه
  • مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی

کارآموزی در اسپانیا

شما می توانید اگه در بازه سنی ۱۷ تا ۳۰ سال قرار دارید برای شرکت در دوره های کارآموزی در اسپانیا نیز اقدام کنید. مهاجرت کاری به اسپانیا نیازمند این است که شما در شغل مورد نظر مهارت های ویژه ای داشته باشید به همین خاطر پیشنهاد می شود ابتدائا در برخی دوره های کارآموزی که با شغل مورد نظرتان همخوانی داشته باشد شرکت کنید.

مشاغل مورد نیاز در اسپانیا

اسپانیا کشوری است که در سال های اخیر رشد اقتصادی خوبی را تجربه کرده است و موقعیت های شغلی زیادی را بوجود آورده است به همین خاطر می توان گفت تمام مشاغل در اسپانیا به خصوص مشاغل به روز متقاضی دارد برای مثال مشاغلی که مرتبط با فناوری و ارتباطات است در حال حاضر در صدر مشاغل مورد نیاز اسپانیا است. برای تمام شغل ها تحصیلات دانشگاهی لازم نیست و با فراگیری مهارت ها می توان کار کرد.

بیشتر بدانید:  اخذ ویزای اسپانیا

وکیل برای مهاجرت کاری و امور کاریابی در اسپانیا
وکیل برای مهاجرت کاری و امور کاریابی در اسپانیا

وکیل برای اخذ و یا رفع ریجکتی ویزای اسپانیا

مهاجرت کاری به اسپانیا بعد از مهاجرت تحصیلی به این کشور در میان پرطرفدارترین راه های سفر به این کشور است. افراد با تحصیلات عالی و یا افرادی که مهارتی به خصوص را به صورت حرفه ای یاد گرفته اند می توانند به راحتی شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنند. لازمه مهاجرت کاری موفق به این کشور مشورت با افراد با تجربه در این زمینه است. شما می توانید برای کسب اطلاعات از روند و مرحله مهاجرت کاری و کاریابی در اسپانیا با وکیل مهاجرت گروه وکلای بین المللی لاهه همکاری نمایید.

در ابتدا زمانیکه دنبال‌ کار می گردید می توانید از وبسایت های انگلیسی زبان استفاده کنید اما برای مهاجرت کاری به اسپانیا تسلط به زبان این کشور امری اجتناب ناپذیر بنظر می رسد.

برای کاریابی در اسپانیا می توانید از وبسایت ها و یا صفحات مجازی کاریابی استفاده کنید.

برای کاریابی در اسپانیا مهمترین نکته ساختن یک رزومه خوب است که تمام سوابق کاری و تحصیلی و همچنین مهارت های شما را شامل شود.

بله شما می توانید در سایت های کاریابی با دوره های کارآموزی نیز آشنا شوید و در آن ثبت نام کنید.

بله برای اخذ ویزای کاری اسپانیا از طریق جاب آفر ارائه قرارداد کاری شما با کارفرما الزامی است.

به این مطلب از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۲ میانگین امتیاز: ۵]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
ارزش پاسپورت دوم
نوشتهٔ بعدی
درباره آزمون FSP بیشتر بدانید

دیگر مطالب این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره با لاهه در واتساپ
Call Now Button