دانشگاه‌های موسیقی کانادا

دانشگاه‌های موسیقی کانادا

دانشگاه‌های موسیقی کانادا می‌توانند مقصدی ایده‌ال برای مهاجرت تحصیلی افراد علاقه‌مند به این حوزه باشند زیرا، بسیاری از این دانشگاه‌ها رتبه جهانی داشته و علاوه بر آن، دانشگاه‌های متعددی در کانادا هستند که رشته‌های مختلف این حوزه را ارائه می‌دهند.

بهترین دانشگاه‌های موسیقی کانادا

تحصیل موسیقی در کانادا و در مقاطع مختلف بسیار پرطرفدار است؛ بنابراین در ادامه مقاله به بررسی بهترین دانشگاه‌های موسیقی کانادا می‌پردازیم تا اگر قصد اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارید، یک آشنایی کلی با تحصیل موسیقی در کانادا و در دانشگاه‌های مربوطه داشته باشید.

دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو کانادا یکی از بهترین‌های این کشور است که در زمینه موسیقی نیز حرف زیادی برای گفتن دارد! رشته‌های پرطرفداری مثل تاریخ موسیقی، اپرا، آهنگسازی و… در این دانشگاه ارائه می‌شوند و متقاضیان می‌توانند در مقاطع مختلف کارشناسی، ارشد و دکتری پذیرش بگیرند. دانشگاه تورنتو یکی از بهترین دانشگاه‌های موسیقی کانادا به شمار می‌رود.

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا است که در سطح جهانی نیز شهرت دارد. این دانشگاه توانسته است رتبه دوم تحصیل موسیقی در این کشور را از آن خود کند و به همین خاطر، یکی از بهترین دانشگاه‌های موسیقی کانادا نیز به شمار می‌رود. علاقه‌مندان پس از اخذ پذیرش می‌توانند در دوره‌های تحصیلی کوتاه مدت یا مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری این دانشگاه تحصیل کنند.

بیشتر بدانید:  بهترین دانشگاه‌های کانادا

دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل کانادا نیز در زمینه تحصیل موسیقی، گزینه بسیار خوبی است؛ این دانشگاه دارای یک مدرسه تخصصی در این حوزه است که Schulich نام دارد. رقابت برای اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه هم مانند موارد فوق سخت است، به همین خاطر توصیه می‌کنیم که پیش از هرگونه اقدامی با وکیل مهاجرت به کانادا مشاوره داشته باشید.

دانشگاه مک مستر کانادا

مک مستر نیز یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های موسیقی کانادا به شمار می‌رود؛ البته این دانشگاه دولتی تنها در زمینه آموزش موسیقی فعالیت نمی‌کند و دارای دانشکده‌های علوم، بهداشت، تجارت و… است. کنسرت‌های دانشجویی‌ای که در مک مستر برگزار می‌شود، به دانشجویان رشته‌های موسیقی کمک می‌کند که اجرا را تجربه کرده و کاملا تخصصی پیش بروند.

دانشگاه موسیقی ویکتوریا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های موسیقی کانادا، دانشگاه ویکتوریا (VCM) است که جزو پیشرفته‌ترین مدارس موسیقی در این کشور محسوب می‌شود. علاقه‌مندان پس از اخذ پذیرش از این دانشگاه می‌توانند مهاجرت به کانادا را تجربه کرده و در VCM با بهترین کارشناسان صنعت موسیقی کانادا در ارتباط باشند.

تحصیل موسیقی در دانشگاه آکادیا

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های موسیقی کانادا، دانشکده موسیقی دانشگاه آکادیا است که در این زمینه بسیار نوآور است. مدرسه موسیقی دانشگاه آکادیا در شهر نوا اسکوشیا قرار دارد و عمده تمرکز آن برای ارائه برنامه‌های درسی بر سلامت منتول و رشد شخصی، آموزش معلمین موسیقی و اجرا است.

علاوه بر موارد فوق، تحصیل موسیقی در مدرسه موسیقی کوئینز کانادا، دانشکده موسیقی دان رایت، هنرستان سلطنتی موسیقی مدرسه گلن گولد، دانشگاه وسترن و… هم بسیار مورد توجه است.

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه‌های موسیقی کانادا

برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های موسیقی کانادا باید شرایط خاصی داشته باشید؛ مثلا اکثر این دانشگاه‌ها در صورتی درخواست شما را می‌پذیرند و نامه حمایت ارسال می‌کنند که تجربه موسیقیایی داشته و دارای یک رزومه مناسب در این زمینه باشید.

شرایط دیگری چون تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، امکان ارائه ریزنمرات تحصیلی، داشتن گواهی تمکن مالی و… نیز که برای اخذ پذیرش از تمامی دانشگاه‌های این کشور لازم است. برای کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده یا با وکیل مهاجرت تحصیلی در گروه لاهه در ارتباط باشید.

هزینه تحصیل موسیقی در کانادا بسته به مقطع تحصیلی، دانشگاه منتخب و… متفاوت است؛ معمولا هزینه تحصیل در کالج‌های این کشور بین ۸ تا ۲۰ هزار دلار و در دانشگاه‌ها بین ۱۰ الی ۴۰ هزار دلار (به صورت سالیانه) است.

بازار کار و درآمد رشته موسیقی در کانادا

بازار کار و درآمد صنعت موسیقی در کانادا از وضعیت خوبی برخوردار است؛ مخصوصا برای افرادی که از دانشگاه‌های موسیقی کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند! افرادی که در این زمینه تحصیلات و مهارت دارند، می‌توانند در کانادا به تدریس موسیقی پرداخته یا با گروه‌های موسیقی همکاری کنند. همچنین این امکان وجود دارد که افراد در شرکت‌های ضبط، تلویزیون و… استخدام شوند.

موقعیت‌های شغلی دیگری چون اجرای موسیقی برای تئاتر، همکاری با رادیو، استخدام در انتشارات، تولید یا فروش آلات موسیقی و… نیز برای افراد ماهر در این زمینه وجود دارد. درباره درآمد نیز می‌توان به صورت کلی گفت که میانگین حقوق اجرای موسیقی در کانادا ۲۰ الی ۳۰ هزار دلار در سال بوده و افراد حرفه‌ای می‌توانند با شرکت‌های مطرح همکاری کرده و مبالغ بیشتری تا ۷۰ هزار دلار نیز دریافت کنند.

بیشتر بدانید:  اخذ ویزای کانادا تضمینی با وکیل

معرفی دانشگاه‌های موسیقی کانادا
معرفی دانشگاه‌های موسیقی کانادا

مشاوره با وکیل مهاجرت تحصیلی کانادا

وجود برخی محدودیت‌ها برای موسیقی‌دانان کشور باعث شده است که افراد زیادی خواهان مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر و تحصیل موسیقی در آن کشورها باشند. یکی از بهترین انتخاب‌ها کانادا است. اگر شما هم خواهان اخذ پذیرش تحصیلی از انشگاه‌های موسیقی کانادا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که با وکیل مهاجرت تحصیلی در ارتباط باشید.

وکلای بین‌المللی گروه لاهه دارای تخصص و تجربه لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارجی و دریافت ویزای تحصیلی هستند؛ لذا شما می‌توانید با تنظیم یک قرارداد، همکاری خود را با ایشان آغاز کرده و حتی تا زمان تبدیل ویزای تحصیلی به کاری و اخذ اقامت دائم کانادا از ایشان مشاوره بگیرید. در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر، با مجموعه لاهه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

دانشکده موسیقی دانشگاه‌های تورنتو، بریتیش کلمبیا، دانشگاه موسیقی ویکتوریا و… از بهترین‌های این حوزه هستند.

این هزینه بسته به مقطع تحصیلی یا دانشگاه مورد نظر متفاوت بوده و از ۱۰ تا ۴۰ هزار دلار (سالانه) است.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های موسیقی کانادا باید علاوه بر تسلط به زبان، داشتن معدل و ریزنمرات تحصیلی مناسب، رزومه مرتبط با حوزه موسیقی و… را نیز دارا باشید.

فارغ‌التحصیلان رشته‌های حوزه موسیقی در کانادا می‌توانند به تدریس پرداخته یا با گروه‌های اجرای موسیقی همکاری کنند؛ همچنین امکان استخدام در انتشارات، رادیو، شرکت‌های مختلف و… نیز وجود دارد.

بله، وکلای گروه لاهه می‌توانند از دانشگاه مورد نظر شما پذیرش گرفته و تا زمان ثدور ویزای تحصیلی کانادا همراهتان باشند.

به این مطلب از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۳ میانگین امتیاز: ۵]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
جاذبه‌های گردشگری شهر آکسفورد
نوشتهٔ بعدی
رفع ریجکتی ویزای عمان

دیگر مطالب این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره رایگان در واتساپ
Call Now Button