سین نامبر کانادا

سین نامبر کانادا (Sin Number) کدی برای شناسایی افراد در این کشور است که به محض ورود به کانادا باید آن را دریافت نمود؛ دارا بودن این کد برای انجام اموری چون افتتاح حساب بانکی در کانادا، استخدام شدن، دریافت وام دانشجویی و… ضروری است.

سین نامبر کانادا و کاربردهای آن

سین نامبر کانادا (Sin Number) که مخفف عبارت Social Insurance Number است، کدی ۹ رقمی و منحصر به فرد است که می‌توان آن را مشابه کد ملی دانست. پس از مهاجرت به کانادا، صرف نظر از این‌که با چه روشی مهاجرت کردید یا اقامت شما از نوع موقت است یا دائم، باید این کد را دریافت نمایید تا توسط دولت این کشور به رسمیت شناخته شوید. در ادامه برخی کاربردهای سین نامبر کانادا را ذکر خواهیم کرد:

  • افتتاح حساب بانکی در کانادا
  • پرداخت مالیات
  • استفاده از خدمات دولتی
  • کار دانشجویی در کانادا
  • استخدام در موقعیت‌های شغلی مختلف
  • دریافت وام
  • و…

توجه داشته باشید که تمامی مهاجرین بالای ۱۲ سال باید در بدو ورود خود به کشور کانادا، سین نامبر را دریافت کنند. افرادی که سن آن‌ها کمتر است نیز باید به واسطه والدین یا سرپرست این امر را به انجام برسانند.

نحوه دریافت سین نامبر کانادا

دریافت سین نامبر کانادا (Sin Number) رایگان، آسان و سریع است؛ سه روش برای انجام این امر وجود دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم. لطفا با وکیل مهاجرت به کانادا همراه باشید.

  1. روش اول، روش حضوری است که برای انجام آن باید به مرکز خدمات کانادا (service canada office) که vice canada office برای انجام آن باید ام این امر وجود دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم. لطفا با وکیل مهاجرت به کانادا مراجعه کرده و با ارائه مدارکی مثل پاسپورت، مجوز کار و…، همچنین پر کردن فرم‌های مربوطه، سین نامبر را در همان روز دریافت نمایید.
  2. روش دوم، روش آنلاین است که برای انجام آن باید به سامانه دولت کانادا مراجعه کرده و وارد بخش سین نامبر شوید؛ سپس فرم درخواست را تکمیل نموده منتظر صدور کد باشید. معمولا دریافت کد از این طریق حدود ۱۰ روز زمان می‌برد.
  3. روش سوم، روش پستی است که طی آن باید فرم‌ها و مدارک لازم را برای مراکز خدمات فرستاده منتظر ارائه کد از سوی آنان باشید. در بسیاری از موارد، صدور کد با این روش تا ۲۰ روز به طول می‌انجامد.
بیشتر بدانید:  انواع ویزای کانادا

مدارک لازم برای دریافت سین نامبر کانادا

برای دریافت سین نامبر کانادا، بسته به روش مهاجرتی خود باید مدارک مختلفی ارائه دهید اما عموما مدارک زیر از شما درخواست می‌شود:

  • ورک پرمیت، استاد پرمیت و… برای اثبات اقامت قانونی در کانادا
  • مدارک هویتی مثل پاسپورت، گواهی‌های دولتی کانادا و…
  • اطلاعات محل سکونت و تماس

چنانچه قصد کسب اطلاعات بیشتر در این باره را دارید یا خواهان سپردن انجام امور اداری خود در خارج از کشور به وکیل بین‌المللی هستید، می‌توانید با مجموعه لاهه تماس بگیرید.

گم شدن کارت سین

چنانچه کارتی که سین نامبر کانادا بر آن درج شده است یا نامه تاییدیه مربوط به آن گم شود، می‌توانید با مراجعه به اداره خدمات دولت کانادا برای دریافت مجدد آن درخواست دهید. توجه داشته باشید که در این حین باید با بررسی تراکنش‌ها و اطلاع‌رسانی به بانک، محل کار و… از بروز هرگونه مشکل و سوء استفاده دیگران جلوگیری کنید. شایان ذکر است، سین نامبر تنها در صورتی که مورد سوء استفاده قرار بگیرد، با تغییر صادر می‌شود؛ در غیر این صورت شما همان سین نامبر قبلی را در کارت جدید دریافت خواهید کرد.

اگر سین نامبر شما منقضی شده است و در حال تمدید مجوز اقامت هستید، می‌توانید در وضعیت implied status بمانید تا مجوز شما مجددا صادر شده و با ثبت درخواست در وبسایت دولت کانادا، سین نامبر را نیز تمدید کنید.

بیشتر بدانید:  اقامت دائم کانادا

سین نامبر
سین نامبر

مشاوره با وکیل مهاجرت به کانادا

در این مقاله به طور مفصل راجع به سین نامبر کانادا، نحوه دریافت آن و… صحبت کردیم؛ چنانچه قصد مهاجرت به کانادا را دارید و نیازمند دریافت مشاوره هستید، می‌توانید با وکیل متخصص مهاجرت در ارتباط باشید. وکلای گروه لاهه تجربه و تخصص لازم برای اخذ ویزای کانادا، دریافت پاسپورت این کشور، انجام امور اداری ایرانیان خارج از کشور و… را دارا هستند، بنابراین می‌توانید با خاطری آسوده، همکاری با ایشان را تجربه کنید. جهت رزرو وقت مشاوره با مجموعه لاهه تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

سین نامبر کانادا، کد شناسایی افراد در این کشور است که باید به محض ورود به کانادا آن را دریافت نمود.

سین نامبر کانادا برای افتتاح حساب بانکی در این کشور، پرداخت مالیات، اشتغال و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای این منظور می‌توانید به صورت حضوری، آنلاین یا از طریق پست اقدام کنید؛ اطلاعات بیشتر در متن مقاله حاضر موجود است.

برای دریافت سین نامبر باید مدارک هویتی، مجوز اقامت قانونی در کانادا و اطلاعات تماس را ارائه دهید.

در روش آنلاین معمولا ۱۰ روز پس از ثبت درخواست، سین نامبر صادر می‌شود.

به این مطلب از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۱ میانگین امتیاز: ۵]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
تحصیل دندانپزشکی در عمان
نوشتهٔ بعدی
وکیل ویزای توریستی اسپانیا

دیگر مطالب این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره رایگان در واتساپ
Call Now Button