اطلاعات مهم برای سفر به عمان

اطلاعات مهم برای سفر به عمان

اطلاعات مهم برای سفر به عمان شامل مواردی مثل زمان مناسب برای سفر به این کشور، چگونگی اخذ ویزا، آب و هوا، هزینه سفر به عمان، حمل و نقل، فرهنگ مردم و… می‌شود که لازم است پیش از اقدام برای سفر به این کشور درباره آن‌ها بدانید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید.

اخذ ویزا برای سفر به عمان

اطلاعات مهم برای سفر به عمان، قطعا بحث ویزا را در بر می‌گیرد. خوشبختانه بر اساس توافقات به انجام رسیده، ایرانیان برای سفر به این کشور نیازی به اخذ ویزای توریستی عمان نخواهند داشت؛ البته به شرطی که متقاضی سفر به این کشور، قصد اقامت بیش از ۲ هفته را نداشته باشد. چنانچه می‌خواهید در سفر به عمان، بیشتر از ۱۴ روز اقامت در این کشور را تجربه کنید، بایستی حتما یکی از انواع ویزای عمان را با توجه به هدف از سفر دریافت نمایید. برای این منظور می‌توانید از وکیل اخذ ویزا کمک بگیرید.

زمان مناسب برای سفر به عمان

یکی دیگر از اطلاعات مهم برای سفر به عمان که باید حتما به آن توجه نمایید، زمان مناسب برای سفر است. برای انتخاب زمان مناسب سفر به کشور عمان بایستی به مواردی چون آب و هوا، تایم شلوغی، رویدادها و… توجه داشته باشید. چنانچه آب و هوا برایتان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، توصیه می‌کنیم که در ماه‌هایی مثل اکتبر و نوامبر به عمان سفر کنید اما با انتخاب ماه‌های گرم‌تر سال برای سفر به این کشور، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و از خلوتی عمان نیز لذت خواهید برد.

آب و هوای کشور عمان در اکثر ماه‌های سال گرم است زیرا عمان به خط استوا نزدیک بوده و جزو کشورهای کم باران است. توجه داشته باشید که بخش‌های جنوبی این کشور معمولا در مقایسه با بخش‌های شمالی، خنک‌تر هستند. دمای هوای عمان در زمستان تقریبا بین ۱۵ تا ۲۵ و در تابستان حدودا ۳۰ الی ۴۰ درجه سانتی گراد است.

بیشتر بدانید:  انواع ویزای عمان

هزینه سفر به کشور عمان

اطلاعات مهم برای سفر به عمان به موارد فوق محدود نمی‌شوند و موضوعات دیگری مثل هزینه‌های سفر به این کشور نیز بسیار حائز اهمیت هستند. طبیعتا هزینه سفر به عمان از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد (مثلا تفریحات مورد علاقه، محل اقامت، حمل و نقل و…) اما امکان بررسی هزینه‌های به صورت تقریبی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • هزینه تقریبی سفر به عمان برای ۱ نفر و به مدت ۱ هفته: حدودا ۵۵۰ ریال عمان
  • هزینه تقریبی سفر به عمان برای ۲ نفر و به مدت ۱ هفته: تقریبا هزار ریال عمان
  • هزینه تقریبی سفر به عمان برای ۱ نفر و به مدت ۱ ماه: حدودا ۲۲۰۰ ریال عمان
  • هزینه تقریبی سفر به عمان برای ۲ نفر و به مدت ۱ هفته: حدودا ۳۲۰۰ ریال عمان
  • میانگین هزینه روزانه در سفر به کشور عمان: تقریبا ۷۵ ریال عمان

یکی از موضوعات مهم در سفر به عمان بحث حمل و نقل است. برای جابجایی در این کشور می‌توانید از تاکسی، ون، اتوبوس یا خودرو اجاره‌ای استفاده کنید. به طور کلی هزینه حمل و نقل در عمان تقریبا مناسب بوده و حتی گاها رنت خودرو نیز می‌تواند برای مسافران مقرون به صرفه باشد.

محل اقامت در سفر به عمان

از دیگر اطلاعات مهم برای سفر به عمان، مربوط به محل اقامت در این کشور است. شما می‌توانید برای اقامت در عمان به رزرو هتل، پانسیون، خانه و… بپردازید. انتخاب شما بایستی با توجه به بودجه در نظر گرفته شده، راحتی، تنها بودن یا همراه داشتن و… صورت بپذیرد. در هر حال ما در ادامه مقاله به معرفی برخی هتل‌های پرطرفدار عمان می‌پردازیم.

  • هتل Albustan: این هتل لوکس که در مسقط قرار دارد، با امکانات فراوان و مناظر فوق‌العاده‌ای ه دارد، اقامتی به یاد ماندنی در کشور عمان را برایتان رقم می‌زند.
  • هتل صحرایی الوسیل: اگر به دنبال یک هتل بیابانی لوکس در عمان هستید که به مسقط نیز نزدیک باشد، الوسیل گزینه نسبتا مناسبی است.
  • هتل Park inn: اگر قصد دارید اقامتی خوب و به یاد ماندنی و در عین حال، مقرون به صرفه را تجربه کنید، هتل Park inn عمان گزینه مناسبی است. این هتل ۴ ستاره دارای امکانات عالی بوده و به مکان‌های دیدنی هم نزدیک است.
  • هتل Ibis: هتل ایبیس مسقط هم گزینه‌ای با کیفیت و اقتصادی است. وای فای رایگان، پارکینگ، سالن ورزشی و… از امکانات هتل ایبیس هستند.

پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به کشور عمان حتما از مکان‌های دیدنی مثل مسجد سلطان قابوس عمان، شهر صلاله، وادی شاب، خانه اپرای سلطنتی و بازارهای مشهوری مثل بازار مطرح یا بازار نیزوا دیدن کنید.

اطلاعات تکمیلی سفر به عمان

تا این‌جای مقاله به بررسی اطلاعات مهم برای سفر به عمان پرداختیم و حال زمان آن است که برخی نکات مهم و تکمیلی را یادآور شویم تا در سفر به این کشور با مشکل مواجه نشده و تجربه‌ای خوب و به یاد ماندنی داشته باشید. لطفا به توضیحاتی که به نقل از وکیل ویزای عمان بیان شده است، توجه داشته باشید.

  • به آداب و رسوم محلی احترام بگذارید؛ مردم عمان، خونگرم و مهمان‌نواز هستند اما توهین به سنت‌های محلی یا عدم احترام به آداب و رسوم این کشور می‌تواند دردسرساز شود.
  • توجه داشته باشید که نباید از همه مکان‌ها عکاسی کنید؛ مثلا بایستی از عکاسی یا فیلم‌برداری از اماکن نظامی عمان بپرهیزید.
  • حتما می‌دانید که رعایت حجاب در عمان الزامی نیست اما در برخی مکان‌ها باید باحجاب وارد شوید؛ همچنین استفاده از لباس‌های بسیار باز و نامتعارف در عمان رایج نیست.
  • استفاده از سیگارهای الکترونیکی در عمان مجاز نبوده و ممکن است در صورت استفاده، مجرم شناخته شوید.
بیشتر بدانید:  ویزای کاری عمان

سفر به عمان
سفر به عمان

مشاوره با وکیل ویزای عمان

تجربه یک سفر خوب، مستلزم آن است که پیش از اقدام، اطلاعات لازم راجع به آب و هوا، فرهنگ مردم، هزینه‌ها و… را به دست آورید؛ به همین خاطر در مقاله فوق، اطلاعات مهم برای سفر به عمان را ارائه دادیم. چنانچه قصد دارید بیش از ۱۴ روز در این کشور اقامت داشته باشید، حتما با وکیل اخذ ویزا عمان مشاوره داشته باشید.

وکلای گروه لاهه علاوه بر ارائه اطلاعات لازم برای سفر یا مهاجرت به عمان، می‌توانند برای اخذ ویزا، رفع ریجکتی ویزای عمان، تمدید اقامت و… شما را همراهی کرد یا مسئولیت انجام این امور را بر عهده بگیرند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه همکاری با وکلای گروه لاهه می‌توانید از طریق واتس اپ با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

سوالات متداول

در صورتی که قصد شما اقامت بیش از ۲ هفته در عمان نباشد، می‌توانید با داشتن پاسپورت معتبر ایرانی و بدون اخذ ویزا به عمان سفر کنید.

بهترین زمان سفر بستگی به این دارد که آب و هوا برای شما مهم‌تر است یا هزینه سفر، زمان شلوغی و خلوتی عمان و…؛ اطلاعات مهم در این باره در متن مقاله حاضر موجود است.

هزینه سفر به این کشور برای یک نفر به مدت ۱ هفته تقریبا ۵۵۰ ریال عمان است.

حجاب در این کشور اجباری نیست اما توصیه می‌کنیم که در سفر به عمان از لباس‌های باز استفاده نکرده و در مکان‌هایی مثل مساجد، حجاب کافی داشته باشید.

بله، اگر قصد دارید بیش از ۱۴ روز در این کشور اقامت داشته باشید یا مایل به دریافت مشاوره هستید، می‌توانید با وکلای گروه لاهه در ارتباط باشید.

به این مطلب از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۰ میانگین امتیاز: ۰]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
زندگی در شهر لیدز انگلستان
نوشتهٔ بعدی
دانشگاه نیویورک آمریکا

دیگر مطالب این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره رایگان در واتساپ
Call Now Button