معرفی شهر عجمان امارات

معرفی شهر عجمان امارات

شهر عجمان امارات در شمال این کشور قرار گرفته و فاصله کمی با دبی دارد (تقریبا ۳۰ دقیقه) اما هزینه زندگی در این شهر، در مقایسه با دبی بسیار مقرون به صرفه است.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای عجمان

شهر عجمان امارات در ساحل خلیج فارس و در شمال کشور امارات قرار گرفته است. Ajman هم مانند سایر شهرهای این کشور، آب و هوای گرم و خشک دارد. بارش سالانه در این شهر بسیار کم است. معمولا آب و هوای عجمان در بهار معتدل، در تابستان بسیار گرم، در پاییز کمی گرم و مرطوب و در زمستان هم مساعد و دما بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد است.

اوضاع اقتصاد و کار در عجمان

برای معرفی شهر عجمان امارات باید نگاهی هم به اوضاع اقتصاد و کار در این شهر داشته باشیم. عجمان از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و عواملی مثل ساخت و سازهای گسترده، تاثیر بسزایی بر رشد اقتصاد این شهر داشته‌اند. همچنین بندر و منطقه آزاد عجمان نیز نقش مهمی در رشد اقتصاد این شهر دارند. وجود فروشگاه‌های متعدد، ساخت و ساز مداوم در این شهر، رشد صنعت توریسم، وجود دانشگاه‌های معتبری مثل دانشگاه عجمان امارات، همه و همه سبب شده‌اند که این شهر از نظر کار نیز وضعیت مناسبی داشته و حتی گزینه‌ای ایده‌آل برای مهاجرت کاری خارجی‌ها به شمار رود.

بیشتر بدانید:  اعتراض به ریجکتی ویزای امارات

هزینه زندگی در شهر عجمان امارات

برای معرفی شهر عجمان امارات باید به هزینه زندگی در این شهر نیز بپردازیم؛ البته بدیهی است که هزینه زندگی افراد مختلف با هم متفاوت است و این موضوع بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود اما به صورت تقریبی می‌توان گفت که هزینه زندگی در عجمان، تقریبا ۲۰ تا ۲۵ درصد گران‌تر از تهران است.

جالب است بدانید که هزینه زندگی در شهرهایی مثل شارجه یا دبی، ۴۰ الی ۹۰ درصد گران‌تر از تهران است؛ پس زندگی در عجمان مقرون به صرفه به شمار می‌رود. به صورت تقریبی می‌توان گفت که میانگین هزینه ماهانه زندگی یک فرد تنها در شهر عجمان امارات، ۲ هزار درهم است.

شاید کنجکاو باشید تا درباره جمعیت شهر عجمان در امارات متحده عربی بدانید. در این باره باید بگوییم که عجمان شهر نسبتا کوچکی است و جمعیت آن هم نزدیک به ۲۴۰ هزار نفر است.

مزایا و معایب زندگی در شهر عجمان

چه قصد سفر به شهر عجمان را داشته باشید و چه هدفتان مهاجرت به امارات برای زندگی در این شهر باشد، بد نیست درباره مزایا و معایب زندگی در عجمان بدانید؛ پس لطفا با ما همراه باشید.

  1. مزایای زندگی در عجمان
  • همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، یکی از مزایای زندگی در شهر عجمان، هزینه مقرون به صرفه در مقایسه با شهرهایی مثل دبی و شارجه است.
  • یکی دیگر از مزایای قابل توجه، زندگی در نزدیکی سواحل است. با زندگی در عجمان می‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز از تفریحات ساحلی لذت ببرید.
  • تنوع مراکز خرید و وجود رستوران‌های متعدد و باکیفیت در عجمان نیز می‌تواند از مزایای زندگی در این شهر باشد.
  • عجمان دارای مدارس، بیمارستان‌ها، دانشگاه و… بوده و برای زندگی خانوادگی نیز بسیار مناسب است.
  • عجمان دسترسی آسان و خوبی به دبی، شارجه و… دارد.
  1. معایب زندگی در عجمان
  • ترافیک مرکز شهر و سر و صدای ماشین‌ها می‌تواند یکی از معایب زندگی در عجمان باشد.
  • متاسفانه ساختمان‌های بسیاری در عجمان وجود دارند که مجهز به پارکینگ نیستند و ممکن است از این جهت با مشکل روبرو شوید؛ البته ساختمان‌های جدید این شهر، معمولا با چنین مشکلاتی مواجه نیستند.
  • ساخت و سازهای متعدد در عجمان همچنان ادامه دارند و ممکن است این موضوع در برخی مناطق، آزاردهنده شود.

بد نیست بدانید که فاصله عجمان تا دبی تقریبا ۴۵ کیلومتر، تا شارجه تقریبا ۱۵ کیلومتر، تا راس الخیمه حدودا ۸۰ کیلومتر و فاصله این شهر تا ابوظبی (پایتخت امارات) تقریبا ۱۶۰ کیلومتر است.

بهترین مناطق برای خرید ملک در عجمان

انتخاب محل زندگی برای اجاره یا خرید ملک در شهر عجمان امارات به شرایط و انتظارات شما بستگی دارد اما به صورت کلی می‌توان گفت که مناطقی مثل عجمان کورنیش، النعیمیه، المویهات و… برای این منظور مناسب هستند. توصیه می‌کنیم که برای کسب اطلاعات دقیق در این باره، حتما با وکیل خرید ملک در امارات مشاوره داشته باشید؛ بدین ترتیب می‌توانید علاوه بر انتخاب منطقه مناسب، مقدمات لازم برای مهاجرت به امارات یا سرمایه‌گذاری در این کشور را نیز با کمک وکیل فراهم آورید.

بیشتر بدانید:  اخذ ویزای امارات با وکیل

شهر عجمان امارات
شهر عجمان امارات

مشاوره با وکیل مهاجرت به امارات

در این مقاله به معرفی شهر عجمان امارات پرداختیم تا اگر قصد سفر یا مهاجرت به این شهر را دارید، اطلاعات اولیه را به سادگی به دست آورید. چنانچه درباره زندگی یا سفر به این شهر سوالی دارید یا می‌خواهید برای اخذ ویزای امارات، خرید ملک در عجمان و… مشاوره دریافت نموده یا فرآیند مربوطه را به اشخاص آگاه در این زمینه بسپارید، توصیه ما همکاری با وکیل مهاجرت به امارات است.

وکلای گروه لاهه در زمینه سرمایه‌گذاری در امارات، اخذ انواع ویزای این کشور، رفع ریجکتی ویزای امارات و… تخصص و تجربه کافی دارند و می‌توانند این امور را به بهترین نحو برایتان به انجام برسانند. در صورت تمایل به مشاوره با وکلای لاهه می‌توانید با مجموعه تماس گرفته یا از طریق واتس اپ، وقت مشاوره خود را رزرو نمایید.

سوالات متداول

شهر عجمان نیز مانند سایر شهرهای کشور امارات، معمولا دارای آب وهوای گرم و خشک است.

عجمان در سال‌های اخیر رشد اقتصادی خوبی داشته و فرصت‌های شغلی مختلفی در زمینه آموزش، توریسم، ساخت و ساز و… در آن وجود دارد.

به صورت تقریبی می‌توان گفت که هزینه ماهانه زندگی یک شخص تنها در این شهر تقریبا ۲ هزار درهم است.

زندگی در این شهر مزایایی چون هزینه مناسب زندگی در مقایسه با دبی یا شارجه و معایبی مثل ترافیک و سر و صدای ساخت و ساز را به همراه دارد؛ موارد بیشتر در متن مقاله موجود است.

بله، شما می‌توانید برای مهاجرت، خرید ملک در عجمان، سرمایه‌گذاری در این شهر و… از وکلای گروه لاهه کمک بگیرید.

به این مطلب از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۱ میانگین امتیاز: ۵]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
شغل مهندسی عمران در اسپانیا
نوشتهٔ بعدی
شغل بینایی سنجی در انگلستان

دیگر مطالب این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره رایگان در واتساپ
Call Now Button