دیدنی‌های شهر مسقط

دیدنی‌های شهر مسقط

جاذبه‌های گردشگری مسقط عمان بسیارند اما معروف‌ترین آن‌ها شامل مسجد جامع سلطان قابوس، سالن اپرای سلطنتی مسقط، کورنیش و بازار مطرح، گودال بی‌ماه، موزه بین‌الزبیر، ساحل قروم و… می‌شوند.

معرفی شهر مسقط در عمان

جاذبه‌های گردشگری مسقط را در ادامه مقاله برمی‌شماریم اما بهتر است که پیش از آن، مختصرا به معرفی شهر مسقط که پایتخت عمان است، بپردازیم. Muscat یا مسقط، بزرگ‌ترین شهر در کشور مذکور بوده و شهری با طبیعت زیبا، اقتصاد پویا، تاریخ غنی و امنیت مثال‌زدنی است. مزایای متعدد زندگی در مسقط سبب شده است که افراد زیادی خواهان مهاجرت به عمان برای زندگی، کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری در شهر مسقط باشند.

معرفی جاذبه‌های گردشگری مسقط عمان

همانطور که گفتیم، مسقط عمان دارای مکان‌های دیدنی فراوان است؛ پس در ادامه به معرفی محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری مسقط می‌پردازیم تا در سفر به این شهر بتوانید با آشنایی قبلی به مکان‌های دیدنی و معروف آن سر بزنید. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:  اقامت دائم عمان

مسجد جامع سلطان قابوس

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مسقط، مسجد جامع سلطان قابوس است که با معماری زیبای خود توانسته گردشگران زیادی را از جای جای دنیا به سوی خود بکشاند. این مسجد با دارا بودن بزرگ‌ترین فرش دستباف ایرانی، لوسترهای کریستالی، فضای وسیع و کتابخانه‌ای مجهز به عنوان یکی از بهترین مساجد مدرن دنیا شناخته می‌شود. توجه داشته باشید که برای بازدید از این مکان باید لباس پوشیده به تن کنید.

سالن اپرای سلطنتی، مکانی دیدنی در مسقط

سالن اپرای سلطنتی هم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مسقط است که برای برگزاری کنسرت، تئاتر، سخنرانی‌‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین این تالار با دارا بودن بازار فرهنگی، رستوران‌های باکیفیت و باغ‌های دیدنی، فضایی مناسب برای تفریح و استراحت است. برای بازدید از Royal Opera House Muscat بایستی به خیابان الخرجیه در مسقط مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که برای سفر با هدف گردشگری در عمان با پاسپورت ایرانی نیازی به اخذ ویزای توریستی عمان نخواهید داشت اما این قانون، تنها برای اقامت تا ۲ هفته در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است، برای مهاجرت کاری، تحصیلی و… به عمان لازم است که ویزای مربوطه را دریافت کنید. برای این منظور می‌توانید با وکیل متخصص مهاجرت در گروه لاهه همکاری کنید.

بازار مطرح در مسقط

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مسقط، بازار مطرح یا Mutrah Souqاست که بسیار تاریخی و مشهور بوده و گردشگران می‌توانند برای خرید سوغاتی به آن مراجعه نموده و با فرهنگ مردم و حال و هوای بازارهای عربی بیشتر آشنا شوند. شایان ذکر است، کورنیش مطرح که یک مکان دیدنی در بخش قدیمی شهر مسقط است، در نزدیکی بازار مورد بحث قرار داشته و برای پیاده‌روی، صرف غذا، عکاسی و… مناسب است.

حفره بی‌ماه، مکانی دیدنی در مسقط

اگر قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری مسقط را دارید و به دیدار از جاذبه‌های طبیعی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ وجه، فرصت دیدن حفره بی‌ماه را از دست ندهید.Bimmah Sinkhole یکی دیگر از مکان‌های دیدنی مسقط است که به اعتقاد زمین شناسان، فرسایش سنگ‌های آهکی موجب پدید آمدن این فروچاله شده‌ است. شنا کردن در آب‌‌های فیروزه‌ای رنگ این گودال یکی از پرطرفدارترین تفریحات گردشگران در مسقط است؛ توجه داشته باشید که برای این منظور باید از لباس و تجهیزات مناسب استفاده نمایید.

موزه بیت‌الزبیر مسقط

اگر به بازدید از موزه‌ها علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم که برای دیدن جاذبه‌های گردشگری مسقط، سری به موزه بیت‌الزبیر هم بزنید. این موزه علاوه بر فراهم آوردن شرایط لازم برای آشنایی شما با فرهنگ قدیم عرب و زندگی مردم عمان در گذشته، با دارا بودن باغ، رستوران، فروشگاه و… فضایی برای استراحت، گردش، خرید سوغاتی و صرف غذاهای محلی را نیز فراهم آورده است.

ساحل قروم در مسقط

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مسقط، ساحل قروم یا Qurum Beach است که با مراجعه به آن می‌توانید علاوه بر شنا در آب‌های شفاف و کم عمق، به دوچرخه سواری، آفتاب گرفتن، کایاک سواری، غواصی، شرکت در فستیوال‌ها و… بپردازید؛ همچنین در صورت تمایل می‌توانید سری به رستوران‌های منطقه زده، به صرف انواع غذا پرداخته و کافه‌گردی کنید!

وادی بنی خالد مسقط

وادی بنی خالد هم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مسقط است که دلیل شهرت آن، وجود استخرهای بزرگ، نخل‌های مرتفع، جریان همیشگی آب و به طور کلی ترکیب طبیعتی سبز و در عین حال خشک است. لطفا توجه داشته باشید که این مکان دیدنی در کنار نام مسقط آمده اما تقریبا ۲۰۰ کیلومتر با استان مسقط فاصله دارد.

بیشتر بدانید:  انواع ویزای عمان

دیدنی‌های شهر مسقط عمان
دیدنی‌های شهر مسقط عمان

اخذ ویزای عمان توسط وکیل

در این مقاله به معرفی جاذبه‌های گردشگری مسقط پرداختیم و گفتیم که اگر قصد سفر به عمان برای بازدید از مکان‌های دیدنی مسقط را دارید، برای اقامت تا ۱۴ روز نیازی به اخذ ویزا نخواهید داشت اما اگر می‌خواهید مدت طولانی‌تری را در مسقط گذرانده یا به عمان مهاجرت کنید، برای اخذ ویزا و انجام سایر امور مربوطه می‌توانید از وکیل ویزای عمان کمک بگیرید.

وکلای گروه لاهه می‌توانند پس از مشاوره با شما و بررسی شرایطتان، جهت اخذ انواع ویزای عمان اقدام نموده و فرآیند مهاجرت شما به مسقط یا دیگر شهرهای عمان را بر عهده بگیرند. چنانچه تمایل به همکاری با ایشان را دارید، می‌توانید از طریق تماس با مجموعه، نوبت مشاوره خود را رزرو نمایید.

سوالات متداول

شهر مسقط در عمان دارای مکان‌های دیدنی فراوان است که از جمله آن‌ها می‌توان به مسجد جامع سلطان قابوس، گودال بی‌ماه، ساحل قروم، موزه بیت‌الزبیر و… اشاره کرد.

اگر قصد ندارید که بیشتر از دو هفته به گردش در عمان بپردازید، نیازی به اخذ ویزا نخواهید داشت و می‌توانید با پاسپورت ایران برای سفر اقدام کنید.

بله، رعایت پوشش مناسب برای بازدید از این مکان در مسقط ضروری است.

بله این شهر با داشتن مکان‌های دیدنی متعدد، اقتصاد پویا، فرصت‌های شغلی و تحصیلی خوب، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و… مقصد خوبی برای سفر یا مهاجرت است.

بله، شما برای اخذ انواع ویزای عمان و انجام سایر امور مربوطه می‌توانید با وکلای گروه لاهه در ارتباط باشید.

به این مطلب از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۱ میانگین امتیاز: ۵]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
کالج امپریال لندن یا کالج سلطنتی لندن

دیگر مطالب این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره رایگان در واتساپ
Call Now Button