ویزای EB1 آمریکا

ویزای EB1 آمریکا

ویزای EB1  آمریکا را می شناسید؟ چه چیزهایی درباره آن می دانید؟ ویزای EB1 آمریکا برای چه افرادی صادر می شود؟! ویزای EB1 آمریکا نوعی از ویزای مهاجرتی مبتنی بر اشتغال این کشور است که تحت عنوان ویزای نخبگان آمریکا نیز شناخته می شود. این نوع از ویزا محبوبیت زیادی دارد اما به افراد بسیار محدودی مطابق توانایی ها و استعدادهایشان تعلق می گیرد. دلیل محبوبیت نیز گرین کارتی است که به دارنده ی ویزای EB1  اهدا می شود. کشور آمریکا کشوری است که با چشم اندازی طولانی و با استفاده از سیاست های جذب نخبگان، افراد با توانایی استثنایی را با اعطا اقامت دائم به این کشور جذب می کند. این افراد در حیطه ی توانایی خود در نقش های مهم صنعتی، علمی، ورزشی و تکنولوژی در کشور آمریکا ظاهر می شوند و از استعداد خود در راستای پیشرفت در این عرصه ها استفاده می کنند. وکیل مهاجرت در این مطلب به بررسی و معرفی واجدین شرایط اخذ ویزای EB1 آمریکا، مزایای استفاده از این ویزا، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا و… می پردازند.

ویزای EB1 آمریکا، نوید دهنده آینده ای روشن

ویزای EB1 آمریکا نوعی از ویزای EB یا همان ویزای نخبگان آمریکا است که در دسته ویزاهای مهاجرتی این کشور قرار می گیرد. این ویزا همانطور که از نامش پیداست به افرادی که در حیطه علم، هنر، دو و میدانی، تحصیل و تجارت توانایی های ویژه دارند تعلق می گیرد. شما برای اخذ ویزای EB1 آمریکا باید به سفارت این کشور ثابت کنید که از شرایط خاصی برخوردارید یعنی مدارکی ارائه دهید که نشان دهنده ویژگی های منحصر به فرد شما باشد. کشور آمریکا در دنیا به عنوان یکی از پر قدرت ترین کشورهای دنیا ظاهر شده و تصمیماتش اقتصاد و بازار جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد. واحد پول این کشور به عنوان مهمترین ارز مبادلات تجاری شناخته شده و ارزش آن اقتصاد کشورهای زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. افرادی که در این کشور زندگی می کنند آمریکا را اینگونه معرفی می کنند: (آمریکا کشوری است که برای هر فردی متناسب با شرایطش موقعیت شغلی وجود دارد و کمتر کسی پیدا می شود که شغل مناسب خود را پیدا نکند. هزینه های زندگی در این کشور بالا است اما به تبع آن امکانات بی نظیری در اختیار شهروندان قرار می گیرد.) پس نتیجه می گیرم آمریکا کشوری است که بستر رشد و پیشرفت افراد در زمینه های مختلف را بوجود آورده و در همین راستا با اعطای ویزا و گرین کارت آن ها به مهاجرت تشویق می نماید.

مزایای اخذ ویزای EB1 آمریکا

بسیاری از افراد در سر تا سر جهان حتی کشورهای اروپایی رویای زندگی در آمریکا را در سر می پرورانند. کشور آمریکا بستر بسیاری از صنایع و کارخانجاتی است که بزرگترین صادر کننده های دنیا به حساب می آیند. در این کشور شما ترکیبی از سنت و مدرنیته را در کنار یکدیگر مشاهده می کنید فعالیت موزه ها و آثار تاریخی در کنار سینماها و استادیوم های ورزشی موجب رشد هر چه بیشتر فرهنگ، هنر و ورزش در این کشور خواهد شد. شما با اخذ ویزای EB1 آمریکا از تمام امکانات ذکر شده می توانید استفاده کنید. در کنار این موردها، مزایای اخذ ویزای EB1 آمریکا را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  1. دریافت گرین کارت آمریکا مبنی بر اقامت دائم شما
  2. زندگی در شرایط اقتصادی و رفاهی بسیار عالی
  3. اشتغال در مشاغل مرتبط با استعداد و توانایی ها
  4. امکان اخذ ویزای همراه آمریکا در کنار ویزای EB1 برای خانواده
بیشتر بدانید:  مشاوره با وکیل مهاجرت

اخذ ویزای EB1 آمریکا
اخذ ویزای EB1 آمریکا

ویزای EB1 آمریکا به چه افرادی تعلق می گیرد؟

ویزای EB1 آمریکا برای هر فردی صادر نمی شود و متقاضی باید شرایط خاصی داشته باشد. این ویزا برای سه دسته از افراد و به تبع آن سه نوع ویزای EB1 صادر می شود.

  1. افراد دارای توانایی فوق العاده در حیطه ای خاص
  2. محققین و اساتید برجسته با تحصیلات عالی
  3. مدیران اجرایی چند ملیتی

انواع ویزای EB1

ویزای EB1 بسته به اینکه برای کدام یک از افراد صادر می شود سه ۳ نوع تقسیم می شود. هر کدام از این ویزاها برای متقاضی شروط و مزیت های متفاوتی دارند.

ویزای EB1-a

از این ویزا به عنوان کارت سبز توانایی های فوق العاده یا Extraordinary Ability green card شناخته می شود. از الزامات اخذ ویزای EB1-a می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  1. یکی از معیارهای این ویزا برنده شدن یکی از جوایز ملی یا بین المللی است. این جایزه می تواند شخصا به فردی تعلق گیرد یا به یک تیم و گروه به جهت انجام کار تیمی.
  2. عضویت در یک گروه یا انجمنی که در سطح بالایی از استانداردهای بین المللی قرار دارد و احتمال می رود به موفقیت های بزرگی دست یابد از دیگر معیارهای ویزای EB1-a می باشد.
  3. نویسندگان مقاله در نشریات بزرگ تجاری و بین المللی از دیگر واجد شرایطان این ویزا هستند.
  4. مخترعین، اداره کنندگان شرکت های سود آور

همانطور که پیشتر گفتیم اخذ هر ۳ نوع ویزای EB1 منجر به صدور گرین کارت برای دارنده می شود. مدت زمان صدور گرین کارت EB1-a بسیار کوتاه تر از سایر گرین کارت هاست و دارنده ی گرین کارت می تواند برای خانواده خود (همسر و فزندان خردسال) ویزای همراه دریافت کند. متقاضیان ویزا کاری در هر کشوری باید از وزارت کار آن کشور تاییدیه دریافت کنند اما دارندگان ویزای EB1-a نیازی به تاییدیه وزارت کار آمریکا نخواهند داشت.

ویزای EB1-b

این ویزا مختص اساتید و محققان تراز اول در کشورهای دیگر است این افراد باید ثابت نمایند که پس از ورود به آمریکا به دنبال موقعیت شغلی متناسب با تحصیلات و حوزه تخصص خود می گردند، دارای ۳ سال شابقه کار تخصصی بوده و همچنین به دلیل موفقیت های خود در زمینه ی تحقیقات و تحصیل در عرصه های بین المللی شناخته شده هستند. دارندگا این ویزا نیز همچون ویزای EB1-a می توانند در کوتاه ترین زمان گرین کارت آمریکا را اخذ کنند و همسر و فرزندان خود را با خود به این کشور ببرند. همچنین در زمان اخذ ویزای EB1-b  نیازی به تاییدیه وزارت کار این کشور نخواهند داشت.

ویزای EB1-c

ویزای EB1-c مختص مدیران اجرایی و چند ملیتی است که ثابت کنند مالک یک شرکت هستند. این افراد با دریافت این نوع از ویزا می توانند برای خود گرین کارت آمریکا و برای خانواده شان ویزای همراه دریافت کنند. در کنار این، پروسه ی دریافت این گرین کارت بسیار کوتاه تر از شرایط عادی است. الزامات ویزای EB1-c عبارتند از:

  1. فرد باید حداقل ۳ سال گذشته را خارج از ایالت متحده گذرانده باشد و برای اهداف تجاری متقاضی ورود به آمریکا هستند.
  2. کارفرمایی که قصد همکاری با مدیران چند ملیتی را دارد می بایست خود نیز بتواند نیاز شرکت های چند ملیتی را فراهم کند.

معیارهای اخذ ویزای EB1 آمریکا

  1. جوایز ملی یا بین المللی مثال اسکار و نوبل
  2. رهبری سازمان های بین المللی موفق
  3. انتشار مقالات علمی در نشریات معتبر بین المللی
  4. داوری متقاضی در مسابقات
  5. ۳ سال سابقه کار در زمینه اجرایی یا ۳ سال سابقه تدریس
  6. موفقیت های هنری
  7. مشارکت علمی، هنری، ورزشی

مدارک مورد نیاز

  1. تکمیل فرم I-485 که مبتنی بر درخواست اقامت دائم است.
  2. پاسپورت معتبر
  3. عکس پرسنلی
  4. مدارک شناسایی مثل شناسنامه
  5. مدارک ازدواج یا طلاق
  6. مدارک مربوط به سوپیشینه
  7. گواهی تمکن مالی
  8. بیمه سلامت
  9. مدارکی دال بر توانایی و مهارت ها
بیشتر بدانید:  وکیل مهاجرت به آمریکا

وکیل برای اخذ ویزای EB1
وکیل برای اخذ ویزای EB1

مشاوره با وکیل اخذ ویزای EB1 آمریکا

کشور آمریکا برای دارندگان ویزای EB1 شرایط ایده آلی را بوجود آورده است. سالیانه تعداد بسیار کمی از افراد آن هم تحت شرایطی ویژه موفق به دریافت ویزای EB1 یا ویزای نخبگان آمریکا می شوند. رقابت در اخذ ویزای آمریکا بسیار تنگاتنگ بوده و به همین علت لازم است تا قبل از هر اقدامی با وکلا و مشاورین مهاجرتی مشورت نمایید. مهاجرت مقوله ایست که تمام زندگی شما را درگیر خواهد و در صورت رخ دادن خطا و اشتباه ممکن است تا مدت ها آثار آن در زندگی شما باقی بماند به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم به کارگزارانی مراجعه کنید که منافع شما را به بهترین نحو تامین کنند. دپارتمان مهاجرت گروه وکلا لاهه در آمریکا فعالیت داشته و مشاورین متخصص و وکلا مجرب مهاجرتی ما تمام امور شما را در آمریکا شخصا پیگیری خواهند کرد.

سوالات متداول

حدود ۸ ماه برای رسیدگی به درخواست ویزای شما زمان لازم است.

هزینه دقیق اخذ ویزای EB1 آمریکا را نمی توان اعلام نمود و پس از مراجعه به سفارت این کشور می توانید از هزینه ها اطلاع پیدا کنید.

خیر یکی از مهمترین مزیت های ویزای EB1 این است که متقاضیان نیازی به تاییدیه اداره کار این کشور ندارند.

بله کشور آمریکا برای خانواده دارندگان گرین کارت نخبگی ویزای همراه صادر می کند.

این ویزا برای اساتید و محققان برجسته است که در سطح بین المللی شناخته شده باشند.

به این مطلب از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۶ میانگین امتیاز: ۵]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
همه چیز درباره دانشگاه ناوارا اسپانیا
نوشتهٔ بعدی
وکیل تنظیم قرارداد مهاجرت

دیگر مطالب این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره با لاهه در واتساپ
Call Now Button