افتتاح حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب بانکی در کانادا برای انجام امور روزمره، سرمایه‌گذاری در کانادا، بهره‌مندی از تسهیلات وام و… ضروری است؛ برای افتتاح حساب بانکی در این کشور باید مدارکی چون پاسپورت معتبر، مجوز اقامت و موارد مشابه را ارائه دهید.

نحوه افتتاح حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب بانکی در کانادا، اخذ سین نامبر کانادا و… از اموری هستند که در بدو ورود به این کشور باید آن‌ها را به انجام برسانید؛ توجه داشته باشید که بسیاری از این امور، لازم و ملزوم هم هستند، لذا از هرگونه کوتاهی در این باره بپرهیزید. در ادامه شما را با نحوه افتتاح حساب بانکی در کشور کانادا آشنا می‌کنیم.

  1. در مرحله اول باید بانک مورد نظر را انتخاب کنید؛ برای این منظور حتما به خوبی تحقیق کرده و از تجربیات دیگران استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید با وکیل مهاجرت به کانادا نیز مشاوره داشته باشید.
  2. سپس باید مدارک و شرایط لازم را فراهم آورید؛ توجه داشته باشید که برای ارائه مدارک به صورت کامل لازم است که پیش از اقدام، از قوانین و شرایط در نظر گرفته شده توسط بانک منتخب، مطلع شوید.
  3. حال زمان مراجعه آنلاین یا حضوری به بانک مورد نظر است.
  4. سپس باید اطلاعات خواسته شده را در فرم‌های مربوطه درج نمایید و مدارک لازم را ارائه دهید تا تایید هویت انجام شده و فرآیند افتتاح حساب شما صورت پذیرد.
بیشتر بدانید:  رفع ریجکتی ویزای کانادا

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در کانادا

برای افتتاح حساب بانکی در کانادا باید مدارکی را که بانک مورد نظر تعیین کرده است، به صورت کامل ارائه دهید. گفتیم که ممکن است بانک‌های مختلف، شرایط متفاوتی داشته باشند اما در هر حال، معمولا مدارک زیر از متقاضیان افتتاح حساب بانکی در این کشور درخواست می‌شود.

  • گذرنامه دارای اعتبار
  • مدارک هویتی مثل گواهینامه رانندگی
  • مجوز اقامت موقت یا دائم
  • فرم تکمیل شده IMM1000 یا IMM1442

برای افتتاح حساب بانکی در کانادا باید دارای حداقل سن ۱۸ سال تمام باشید؛ البته افرادی که سن آن‌ها کمتر از ۱۸ سال است هم می‌توانند به کمک والدین یا قیم قانونی‌شان در کانادا این امر را به انجام برسانند.

انواع حساب بانکی در کانادا

پیش از افتتاح حساب بانکی در کانادا باید با انواع حساب در این کشور آشنا شوید تا گزینه‌ای را انتخاب کنید که با شرایط و اهدافتان همخوانی دارد. لطفا به توضیحات ارائه شده در ادامه مقاله توجه داشته باشید.

  • یکی از انواع حساب بانکی در کانادا، حساب چکینگ است که برای مدیریت روزانه نقدینگی انتخاب ایده‌آلی به نظر می‌رسد. این حساب برای استفاده از خدمات ATM، خرید، دسترسی دائم به پول و… مناسب است.
  • حساب پس انداز، نوع دیگری از انواع حساب بانکی در کشور کانادا به شمار می‌رود که با داشتن آن می‌توانید سود کمی در ازای سپرده خود دریافت نمایید. توجه داشته باشید که با افتتاح Saving Account، سرمایه شما غیرقابل دسترس نخواهد بود و می‌توانید پول خود را در هرزمان برداشت کنید.

افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

برخی مخاطبین از ما می‌پرسند که آیا با اخذ ویزای توریستی کانادا هم می‌توان افتتاح حساب بانکی در کانادا را به انجام رساند یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که بله، افرادی که اقامت موقت توریستی کانادا را دارند، به شرط احراز هویت و دارا بودن مدارک لازم می‌توانند برای این منظور اقدام کنند. برای دریافت ویزای توریستی و سایر انواع ویزای کانادا یا افتتاح حساب بانکی در این کشور می‌توانید با وکیل اخذ ویزا در ارتباط باشید.

بهترین بانک کانادا برای ایرانیان

جهت افتتاح حساب بانکی در کانادا باید با بانک‌های این کشور نیز آشنا شوید. نکته مهم در این باره آن است که بانک مورد نظر شما باید به مهاجران نیز خدمات ارائه دهد و ایرانیان تجربه خوبی از افتتاح حساب در آن بانک داشته باشند. در ادامه چند مورد از بهترین بانک‌های کانادا برای ایرانیان را معرفی می‌کنیم.

  • بانک تجارت سلطنتی کانادا: این بانک که با نام CIBC شناخته می‌شود، در سطح جهانی بیش از ۱۱ میلیون مشتری داشته و وضعیت خدمات‌دهی آن بسیار مناسب است. مهاجران ایرانی خصوصا دانشجویان بین‌المللی معمولا تجربه خوبی از داشتن حساب در این بانک ذکر کرده‌اند.
  • بانک Simplii Financial: یکی دیگر از بانک‌های محبوب ایرانیان مقیم کاناداSimplii Financial است که تحت نظر CIBC، فعالیت آنلاین دارد.
  • Scotiabank: این بانک نیز یکی از بانک‌های بزرگ و مشهور در کانادا است که ایرانیان تجربه خوبی از آن دارند. Scotiabank بانکی چندملیتی است که بیش از ۲۵ میلیون مشتری از سراسر دنیا دارد.
  • بانک RBC: این بانک که با نام رویال شناخته می‌شود، چندملیتی بوده و بر اساس ارزش بازار می‌توان گفت که بزرگ‌ترین بانک این کشور محسوب می‌شود. RBC یکی از بهترین بانک‌ها برای افتتاح حساب ایرانیان در کانادا به شمار می‌رود.
بیشتر بدانید:  اخذ ویزای کانادا تضمینی با وکیل

باز کردن حساب بانکی در کانادا
باز کردن حساب بانکی در کانادا

مشاوره با وکیل مهاجرتی کانادا

در این مقاله راجع به افتتاح حساب بانکی در کانادا به صورت مفصل صحبت کردیم اما اگر همچنان در این باره سوالی دارید، می‌توانید مشاوره با وکیل مهاجرتی کانادا را امتحان کنید. اگر هنوز به کانادا مهاجرت نکرده‌اید، می‌توانید اخذ ویزای این کشور را به وکلای گروه لاهه بسپارید. در صورت اتمام فرآیند مهاجرت نیز برای انجام اموری چون تبدیل ویزا در کانادا، اخذ پاسپورت کانادا و… وکلای مجموعه لاهه در دسترس هستند. برای ارتباط با کارشناسان ما و رزرو وقت مشاوره می‌توانید از طریق واتس اپ یا تماس با مجموعه اقدام کنید.

سوالات متداول

بله، ایرانیان نیز می‌توانند مانند سایرین، با حضور در کانادا و فراهم آوردن مدارک لازم برای این منظور اقدام کنند.

ارائه مدارکی مثل پاسپورت معتبر و مجوز اقامت برای این منظور لازم هستند؛ موارد بیشتر در متن مقاله ارائه شده است.

بله، برای این منظور باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید؛ البته افراد زیر ۱۸ سال هم با همراهی سرپرست خود می‌توانند به افتتاح حساب بانکی بپردازند.

بانک‌هایی مثل Simplii Financial، RBC، CIB از این دسته بانک‌ها هستند.

بله، امکان افتتاح حساب بانکی در کانادا با اقامت توریستی وجود دارد.

به این مطلب از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۱ میانگین امتیاز: ۵]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
ارزان‌ترین شهرهای انگلستان
نوشتهٔ بعدی
ریجکتی ویزای توریستی امارات

دیگر مطالب این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره رایگان در واتساپ
Call Now Button