معرفی شهر آتلانتا در آمریکا

معرفی شهر آتلانتا در آمریکا

شهر آتلانتا، بزرگ‌ترین شهر و مرکز ایالت جورجیای آمریکاست که از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و برای مهاجرت خصوصا مهاجرت کاری به آمریکا، گزینه‌ای مناسب به شمار می‌رود.

آب و هوا و جغرافیای شهر آتلانتا

چه قصد مهاجرت به آمریکا برای زندگی در شهر آتلانتا (Atlanta) را داشته باشید و چه تصمیمتان سفر به این شهر باشد، اطلاع از موقعیت جغرافیایی، همچنین آب و هوای آتلانتا اهمیت پیدا می‌کند. آتلانتا در ایالت جورجیا قرار دارد و در واقع مرکز این ایالت است. شهر آتلانتا تقریبا در جنوب شرقی آمریکا واقع شده و آب و هوای آن معمولا گرم و شرجی است؛ البته زمستان‌ها در آتلانتا معتدل بوده و معمولا بارش برف در این شهر به ندرت اتفاق می‌افتد.

اوضاع اقتصاد و کار در شهر آتلانتای آمریکا

برای معرفی شهر آتلانتا باید حتما راجع به وضعیت اقتصاد و کار در این شهر صحبت کنیم. اقتصاد ایالت جورجیا رشد زیادی داشته و این موضوع تا حد زیادی تحت تاثیر اقتصاد پررونق آتلانتاست. شهر آتلانتا در کشاورزی، تکنولوژی، صنعت فیلم و… بسیار موفق عمل کرده و از نظر کار هم در وضعیت خوبی قرار دارد. نرخ بیکاری در این شهر کمتر از ۵ درصد است و افراد زیادی این شهر را برای مهاجرت کاری به آمریکا انتخاب می‌کنند.

جالب است بدانید که افراد مشهور و سلبریتی‌هایی مثل جولیا رابرتز (بازیگر)، تایلر پری (فیلمنامه نویس)، جین فندا (بازیگر)، کنی راجرز (خواننده و ترانه سرا) و… در شهر آتلانتا زندگی می‌کنند.

بیشتر بدانید:  اخذ ویزای آمریکا تضمینی با وکیل

هزینه‌ها در شهر آتلانتا در آمریکا

هزینه زندگی در هر شهری به عواملی مثل سبک زندگی، منطقه محل سکونت و… بستگی دارد اما به طور کلی باید بدانید که هزینه زندگی در شهر آتلانتا در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ ایالات متحده آمریکا بسیار مناسب است. قیمت اجاره ماهانه ملک در شهر آتلانتا تقریبا ۱۵۰۰ دلار است و به طور کلی هزینه زندگی در این شهر برای یک فرد تنها در حدود هزار دلار است. در جدول زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره هزینه زندگی در شهر مزبور به دست آورید.

هزینه غذای رستورانی در آتلانتا تقریبا ۲۰ تا ۳۰ دلار
شهریه باشگاه ورزشی در آتلانتا تقریبا ۳۰ دلار
قیمت بلیط سینما در آتلانتا تقریبا ۱۵ دلار
هزینه یک کیلوگرم برنج در آتلانتا در حدود ۵ دلار
قیمت یک لیتر بنزین در آتلانتا تقریبا ۰.۵ دلار

خوب است بدانید که مالیات بر درآمد در شهر آتلانتای ایالت جورجیا بین ۱ تا ۶ درصد و مالیات بر مسکن در این شهر کمتر از ۱ درصد است اما مالیات بر فروش در آتلانتا کمی بالا بوده و معمولا بین ۴ تا ۹ درصد است.

امنیت در شهر آتلانتا

یکی از موضوعات مهمی که افراد خواهان اخذ ویزای کاری یا سایر انواع ویزای آمریکا باید برای مهاجرت و زندگی در شهر آتلانتا به آن توجه داشته باشند، امنیت است. به طور کلی باید بدانید که نرخ جرم در شهر آتلانتا بالاست اما امنیت عمومی در این شهر در حال افزایش است و خوشبختانه محله‌های امن بسیاری در این شهر برای زندگی وجود دارند.

برای گردش و تفریح در شهر آتلانتای ایالت جورجیا در آمریکا می‌توانید به موزه مدرن آتلانتا، باغ‌های پیماند، باغ وحش معروف آتلانتا، آکواریوم جورجیا و… سر بزنید.

بیشتر بدانید:  تمکن مالی مورد نیاز سفارت آمریکا

سفر به شیکاگو
سفر به شیکاگو

مشاوره با وکیل مهاجرت به آمریکا

در این مقاله به ارائه اطلاعاتی راجع به شهر آتلانتا در آمریکا پرداختیم تا اگر قصد شما سفر یا مهاجرت به آتلانتا است، به سادگی به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر یا اقدام جهت اخذ ویزا می‌توانید با وکیل مهاجرت به آمریکا مشاوره داشته باشید.

وکلای گروه لاهه با شهرهای مختلف آمریکا و روش‌های مهاجرت به این کشور به خوبی آشنا هستند و می‌توانند علاوه بر ارائه مشاوره تخصصی به شما، جهت دریافت جاب آفر، اخذ ویزا، رفع ریجکتی ویزا و… نیز اقدام کنند. لطفا برای مشاوره با وکلای گروه لاهه، با مجموعه تماس گرفته و وقت خود را رزرو نمایید.

سوالات متداول

آب و هوای این شهر معمولا گرم و شرجی بوده و زمستان‌های آن معتدل است.

اقتصاد آتلانتا پررونق بوده و با توجه به نرخ بیکاری پایینی که نسبت به بسیاری از شهرهای آمریکا دارد، اوضاع کار در آن مناسب است.

هزینه زندگی در این شهر به لایف استایل شما یا مواردی مثل محل سکونت‌تان بستگی دارد اما به صورت میانگین، هزینه زندگی یک فرد تنها در آتلانتا تقریبا ۱۰۰۰ دلار (بدون در نظر گرفتن مبلغ اجاره مسکن) است. اطلاعات بیشتر در این باره در متن مقاله حاضر موجود است.

متاسفانه نرخ جرم و جنایت در این شهر بالاست اما مناطقی نیز وجود دارند که برای زندگی در آتلانتا امن باشند.

بله، برای این منظور می‌توانید وقت مشاوره خود را از طریق سایت یا واتس اپ رزرو نموده و در صورت تمایل، همکاری با ایشان را آغاز کنید.

به این مطلب از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۲ میانگین امتیاز: ۵]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نوشتهٔ پیشین
مقایسه تحصیل در انگلستان و کانادا
نوشتهٔ بعدی
اخذ پاسپورت عمان

دیگر مطالب این دسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
مشاوره رایگان در واتساپ
Call Now Button